Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Kort problem

  1. #1

    Kort problem

    Hej är ganska ny på det här har ett kort amtel AT90S851A på ett grönt keycard som jag har fått samma pic krets sitter både på Funcard och Waffer kort. Nu är det så att kort nr har blivit uppgraderat till NDS.Dekodern är inte uppgraderad till NDS. vilken typ av brännare kan jag använda till att programera omdet så att det fungerar ett tag till. Har tillgång till MP3.5 kan jag annvända den?

  2. #2
    Ja de kandu Ärden intte AT905S8515A Funcard MP3,5 OK
    Kortet kan intte bli upgraderat till NDS
    Om den har funkat för gör mutagaren strömlös nogra sekonder.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3

    kort problem

    problemt ligger i att kortnr har blivit spärrat till NDS så att jag måste byta kort nr för modligen så är kortet klonat från ett orginal kort. ska prova att göra dekodern ström lös. vi får se hur det går.

  4. #4
    Jag skrev kortet kan ei bli uppgraderat til NDS. Om du menar orginalkort så får du ny från Viasat?
    Be skriv huran ser kortet ut såm du skal prugramera?
    Vad har du för motagare?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    Det är precis som pena säger, kortet kan ju inte bli uppdaterat det är boxen som blir det.

    Om boxen är uppdaterad så är det bara orginal som gäller
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6

    kort problem

    Det är inget orginal kort utan en klon kopia av ett orginal kort. Nu har ägaren till orginalet gått över till NDS vilket har inneburit att mitt Pkort har slutat fungera i Viasystemet.
    Frågan var egentligen om jag kunde bränna om det i MP3.5 eftersom detta kortet är ett ettsat kort med dit lödda kretsar från amtel på.

  7. #7
    1... det finna inga klonade kort, det finns bara kort som man läst ut nycklarna ur
    2... dom har inte kodat om så ditt kort ska fortfarande fungera oavsett hur det är med orginalet
    3... det är ett vanligt funcard så om du vill bränna om det så är det bara att dra ner nya filer och göra det, men jag tror inte att det är det som är problemet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Det är bara ock säta kortet i brännaren ock kolla vad det är förkort Ock bränna efter det. Trorligen en Funcard?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  9. #9

    kort problem

    Okej skulle bara höra efter för den personen jag skulle få låna brännaren av blev osäker, eftersom han inte ville förstöra den. tack för all info låter bra. Ske se efter så jag kan bränna om det nu när jag vet mer om han nu låter mig prova. Hoppas jag inte har gort allt för många upprörda är novis på detta område.

Liknande ämnen

  1. Tv-kort problem
    Av Kvast i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-16, 17:29
  2. problem med ett mII-kort....
    Av jofis i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 14:21
  3. Problem med MII kort
    Av blixten i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 19:02
  4. M2 kort problem
    Av kajryl i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 13:11
  5. Problem med AU-kort
    Av pepzi i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 18:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss