Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: viasat i dreambox

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    men det är emot reglerna det vet du ibrahim annars så får du läsa på
    § 7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    så kom inte med skitsnack nu
    Först lär dig hur man använder fina ord fattar du det?du får aldrig skriva ett enda ord till mig fattar du?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    haraam !!

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Först lär dig hur man använder fina ord fattar du det?du får aldrig skriva ett enda ord till mig fattar du?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ibrahim skriver det ja vill och lär dig reglerna tycker du inte om det så är det dit fel
    och du vet vad fina ord är

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Ibrahim är en fantastisk komiker. Viahd fungerar om man har ett gammalt kort och en gammal mottagare. Chansen att få till det idag är minimal, dags att börja använda sökfunktionen kanske ?

    Btw ta era payservers och stoppa upp dom i arslet.
    DM8000 | DM800SE

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    vilken hjälp man fick, mest babbel om allt annat :/

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du fick ju svaret i inlägg 2 i denna tråd:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post208020

    Det funkar alltså fint att köra Viasat på en Dreambox förutom HD-kanalerna. Det du behöver göra är bara att lägga in boxid i oscam.server om du har ett nyare Viasat-kort (med caid 093E).

    De som hävdar att de har Viasat HD igång på en Dreambox kör antagligen mot en illegal kortserver (mest troligt), eller också är de en av ett fåtal lyckliga människor som lyckats extrahera HW-nycklar ur en tidig box. Det fanns en viss box och en viss firmware-version där detta var möjligt, även om det inte var helt enkelt. Den möjligheten finns inte längre i senare firmware-versioner av samma box.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    atomized: hur vet jag om det är caid093E? Vilka boxar rekomenderar du om man ska köra både Viasat och CD i samma box till ett rimligt pris? Vad är det för skillnad på DB och VU+?

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Kort som har 016 i serien är 093e 015 är 090f.

    Fördelen med VU är att du kan köra openpli på dom. Köp original kloner är bara en massa problem.
    DM8000 | DM800SE

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av majjtin Visa inlägg
    atomized: hur vet jag om det är caid093E? Vilka boxar rekomenderar du om man ska köra både Viasat och CD i samma box till ett rimligt pris? Vad är det för skillnad på DB och VU+?
    Du fick ett bra svar av gillette hur man kan se skillnad på ett 090F och ett 093E kort. Generellt tror jag man kan säga att om ditt kort är nyare än tre år eller så så är det ett 093E kort.

    Det här med vilka boxar som är "bäst" är mycket en fråga om tycke och smak. Det är som att fråga vilken bil som är "bäst", en del kommer att rekommendera Fiat, en del Rolls-Royce och andra Volvo eller Ford...

    Jag skulle rekommendera en box som kör Enigma2 i alla fall. Detta för att det mesta av mjukvaruutvecklingen sker där. Då har vi Dreambox (original och kloner) samt t.ex. Vu+. Det finns nog några till men jag är inte uppdaterad på alla.
    Själv kör jag en Vu+ Duo som jag är väldigt nöjd med. Det är en box som kostar ganska lite men ger all funktionalitet som en äkta Dreambox gör. Jag kunde också valt en äkta Dreambox om jag hade gott om pengar eller en Dreambox klon om jag ville snåla. Allt beror ju på hur stor plånbok man har. Dock kanske jag inte rekommenderar en Dreambox klon till en nybörjare då det är lite meckigare att bedöma kvalitet, veta exakt vilka mjukvaror som passar m.m.

    Alla som jag nämnt nu kan utan problem köra både CD och Viasat (förutom Viasats HD-kanaler).

    Att lära en total nybörjare allt om hur man exakt sätter upp sin anläggning och konfigurerar sin box/boxar är ganska omfattande och det har beskrivits många gånger om i forumet. Jag föreslår att du söker och läser så mycket du kan och sedan kommer tillbaka med de frågor du inte kan klura ut eller hitta svaret på.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Bild på Dreambox / Viasat
    Av BruketFans i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 23:20
  2. Boxid + Dreambox + Viasat
    Av reb0 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 19:27
  3. Dreambox 600S + Viasat
    Av zyce i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 13:42
  4. titta på viasat med dreambox
    Av andersw i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 10:49
  5. dreambox 7020 med org viasat och cd
    Av James Bond i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 13:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss