Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: HD Kanaler med Viasats originalbox

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger

    HD Kanaler med Viasats originalbox

    Jag har ett 090F kort och det är pairat med en gammal originalbox som inte är HD. Om jag vill paira om det med en Original HD box så antar jag att det inte är något problem med det och att jag per automatik får tillgång till HD kanalerna utan att behöva byta till nytt kort eller att utöka abbonemanget till nån HD variant.

    Det vore fint om nån rättar mig eller bekräftar så jag vet vad som gäller.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Du måste beställa hd paketet för 99kr per månad.
    DM8000 | DM800SE

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    ok, så om jag förstått det rätt så måste jag ringa kundtjänst för att göra det och i samband med det be dom paira om till HD boxen? eller kan man göra detta via nätet? Och man behöver väl inte byta ut sitt gamla 090F kort?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mickeez, nej jag tror inte man kan göra det via nätet. Däremot kan man kanske skicka en aktieringsignal eller så men jag är osäker.

    Kortet ska du kunna behålla, dom bara lägger om ditt kort i systemet så det fungerar med den nya boxen, har du redan HD kanaler i ditt nuvarande abonnemang så kommer dessa att funka när kortet går igång i nya boxen. I annat fall aktiveras det och sedan får du papper som du ska skriva på, så att dom kan ta betalt av dig för att du ska ha HDTV kanalerna.

    Men det beror ju på vilket typ av abonnemang du har, ofta aktiverar dom kanalerna direkt och så får man papper i efterhand som man sedan skickar tillbaka till viasat (kontraktet). Det är ju bara en formalia sak egentligen och kundtjänst fixar det administrativa och tekniska ganska snabbt. Men du måste ringa kundtjänst, det är bara dom som kan fixa det. Finns iofs någon typ av kundportal tror jag, man måste registrera sig osv, men ring kundtjänst, går fortare då. Tror man kan se fakturor där och annat tjafs, samma sak har CD. Man kan fortfarande köra saker via autogiro osv för att slippa fakturaavgifter och sådant, krävs inte registrerat konto på deras websida vad jag känner till.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-05-10 klockan 15:27.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    jag tror (ej 100) du får ett nytt kort, så var det i mitt fall, mitt kort var gammalt sa de och för att kunna titta på HD-kanalerna fick jag byta kortet, kortet var det då ca 2-3 år gammal

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Är la bara logga in på på "min sida" och bocka i hd packetet. Så gjorde jag iaf när jag aktivera min hd kanaler på viasat.
    Tror det kostar 129:- nu för tiden.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Om även jag tillåts tro !!
    Så tror jag att antingen fungera det gamla eller så måste TS ha ett nytt kort, GLASKLART.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Om man behöver nytt kort är omöjligt att veta, det avgör ju viasat, antagligen har dom koll på sina kort och en del kort fungerar andra inte, antagligen beror det på att de som behöver nya kort har gamla kort som dom inte vill ha ute i cirkulation eller så byts dem av andra anledningar.

    Men ring och fråga, kundtjänst vet vad som gäller.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Tack så mycket allesammans som kommit med info o synpunkter, ska ta o ringa viasat o uppgradera abbonemanget till HD och försöka förhandla till mig en bra deal med kanske en extra HD box också...

Liknande ämnen

  1. Viasats HD-kanaler med DM-800HD SE?
    Av Paulie i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 12:35
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 09:00
  3. Viasats nya hd-kanaler
    Av Sminer i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 14:33
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss