Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Arabsat 26.0°E

  1. #1

    Arabsat 26.0°E

    Haloj :!:

    Har hjälpt en granne att sätta upp en parabol och han ville tvunget ha Arabsat 26.0°E. Och nu är det så att jag får inte en fullgod signal, har även satt en helt ny kabel. Parabolen är i storlek ca:65cm bred, Kan det vara så att det är en svår satelit att ta in och behöver en större tallrik:?: Är det någon som kan ge mig lite vägledning :?:
    //Jbey

  2. #2
    Du får ha en LNB som är anpassad till jusst "arabsat" väldigt svag signal därifrån.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Du menar att jag behöver en stakare LNB?
    //Jbey

  4. #4
    Ja, en som tar upp så svag signal som Arabsat har.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  5. #5
    Okej! jag tackar för svaret och fattar varför signalen är dålig då! Då hjälper det till att sätta en större parabol oxå?
    //Jbey

  6. #6
    65cm tallrik kan vara lite i underkant, jag vet inte. Ring almsat och fråga, (han kan allt om arabsat)
    031-266 266
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  7. #7
    Jag tackar så jätte mycket för hjälpen! Har ringt och fick till svar 100cm parabol och 0,3dB LNB så skall det lira kung :lol:
    //Jbey

Liknande ämnen

  1. arabsat 26 ø
    Av bobodk i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 12:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss