Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Mio GPS ?

  1. #1

    Mio GPS ?

    Hej jag är intresserad av att köpa en gps och jag har tittat lite på en mio c520t
    och undrar om någon kan rekomendera den eller finns det någon bättre i samma prisklass?

    1. jag skulle vilja veta för och nackdelar ifrån någon som vet.
    jag var på elgiganten och tittade på den men den var lite seg att ladda kartorna sa han som visade den ? spelar det någon roll?

    2. jag skulle även vilja kunna ta med mig gps'en ut i skogen men det gick tydligen inte med denna sa han. gps'en visade bara grön bild där sa han? men går det att lägga in bättre kartor kanske?

    3. är ni nöjda med era gps'er från mio?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om du köper en "riktig" handdator från Mio typ 168, 350, 550 så kan du lägga in vilket GPS-program som du vill = TomTom, Fugawi, Kartex, mioMap osv. Jag har själv en 168 samt en 350 & de funkar i bilen (TomTom vägkarta), på fjället i skotern (Kartex & Blå kartan) i båten med Fugawi.
    TIPS: Köp de via Ebay = Mycket billigare., jag sparade nästan 1500:- på P350
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Hej! En kompis till mig har en Garmin Nuvi 200 den funkar bra i bilen, och så kan man ladda hem fartkameror och lägga in via minneskortet.

    Tror dock ej att det finns sjökartor och grönakartor till den.
    Men handdatorn som matkoh tippsar om låter intressant men då är det väl en helt annan pris klass tror jag...

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Mio P350 c:a 2500:-, Mio P168 c:a 1800:- via Ebay då förståss. För ingen är väl så dum att man handlar på Elgiganten o.d. Varför betala 1500:- mer för samma produkt ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    går det inte att få bättre kartor som fungerar i skogen o på vattnet alltså i mio's 520t?
    det känns som en handdator skulle bli stor att ha med i fickan ..

    är det någon som har en gps från mio? hur är den?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmm.

    Som sagt var så har jag en 168 samt en 350 & båda är perfekta, lagomt stora så att du ser kartan. Funkar perfekt. Betydligt bättre än ex. Magellan eller Garmins GPS.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hej matkoh
    Är det inte Windows på en Mio P350 :wink: eller har du patchad om den till Linux?
    Jag har läst att det går att göra med en del PDAs.

    Mvh Kalle

  8. #8
    Snor tråden lite:
    Söker efter i princip samma sak, fast med fokus på sjökort och bilkarta. Problemet med alla (?) handdatorer är att de knappast klarar stänk från havet.

    Såg en reklam för några veckor sedan, i morgontidningen, för en navigator för både bil och båt - som var vädertålig. Har sett att Garmin har någon sådan (tror den heter typ 276c) men den här var en annan som var lite smidigare. Någon som vet mer?

    Föresten - borde det inte finns någon vass PDA som är avsedd för industri som klarar lite hårda tag? Ser hellre en sådan som är rejäl för 6000:- än en smäckig för 3000:-
    EDIT: Google är min vän. http://www.applog.se/?cid=121876 men de verkar ha ganska små skärmar och dassig prestanda. Så mer förslag önskas.

  9. #9
    jag vet absolut inte vilken jag vill köpa?

    jag ska ha den i bilen (kanske vill ha med den när jag ska fiska om det går att få bra kartor)
    jag skulle vilja kunna läsa mina sms på gps'en

    jag vill ha
    bluetooth
    Mp3
    fm sändare
    TTS (text to speek)
    TMC
    varnar för fartkameror

    finns det någon bra för MAX 4000kr ?

  10. #10
    i ditt fall verkar de bättre med någon smartphone med stor skärm typ Qtek , HTC

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss