Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: finns det program för att spärra internet

  1. #1

    finns det program för att spärra internet

    Hejsan jag undrar bara om det finns något program till datorn för att kunna spärra bredband nätet

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Det finns säkert sådana program, kan dock inte komma på något just nu. Dock är det mer effektivt att spärra internet i en router om den har en sådan funktion där man spärra vissa tjänster under vissa tider av dygnet.

    Vad har du för router, om du har någon?

  3. #3
    det är så här att jag behöver inte spärra nätet det är min svär föräldrar som vill spärra nätet under viss tid på dygnet dom har en son som sitter hela dagarna dom är lite trötta på det och dom har ingen router

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Då ber du dem återkomma med det jag just frågade

  5. #5
    dom har ingen router dom kör bara med bredbands modemet

  6. #6
    Det finns ett program som heter iProtectYou

    iProtectYou is a Internet Filtering/Parental Control package that provides parents with control over Internet usage. It allows to block e-mails, chat sessions and instant messages that contain inappropriate words, stop annoying ads, and/or restrict internet time to a pre-determined schedule. You have full control over which web sites can be accessed and which programs can have Internet access. Options include to set levels of sensitivity, detailed log files of web and application activity, time-sensitive settings and more. You can specify separate patterns, keywords or blocks for web sites, newsgroups and advertising and edit the list of inappropriate words. The program comes provided with a large built-in list of pre-screened, undesirable sites, and keywords and a Pro version is available that adds a auto-update subscription. A very good and easy to use program to restrict internet access.

    //wood

  7. #7

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Problemen med att köra program är att de alltid går att förbigå.

    Är det en ungdom med någorlunda datorvana som förstår sig på aktiviteshanteraren tror jag inte att det är så stora problem att stänga av programmet. Visst, de har säkert förbättrat så att det inte går att bara stänga av, startar säkert igen, men det går väl alltid att komma runt det. Hur svårt det är vet jag inte, har själv aldrig använt ett sådant program.

    Jag skulle nog rekommendera att köpa en router med en sådan funktion som begränsar internet under vissa tider.

    Men ge programmen en chans, kanske är så att personen i fråga inte är jätteduktig på datorer och inte klarar av att stänga av programmet. Då är det ju lugnt.

  9. #9
    Router är helt klart lösningen. Ställ in den, lösenordsskydda den med ett bra lösenord och låt honom gråta krokodiltårar :-) Det där löser han inte så lätt muhahaha

  10. #10
    nej reset knappen är ju sååååå svår hanterad...

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 19:00
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 11:07
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 12:33
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 10:26
  5. [LÖST] Spärra boxen?
    Av tomasa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 12:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss