Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Får inte igån min Wifi-bridge!!

  1. #11
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 2hazard Visa inlägg
    Nu har jag ändrat i routern men ingen skillnad. Jag ser ju i routern att en dm500 är ansluten via trådlös: men ingen bild.

    Den funkade i datorn som vanligt.
    Kan det vara så att du har för dålig mottagning? Kolla så att allt är satt på auto i din box då det gäller nätverket, starta om boxen och kolla om den har fått en fungerande ipadress (den skall inte sluta med .0)
    Om en DM500 är ansluten då du kikar på routern så tyder det på att den iaf VARIT ansluten.
    Troligen så har du för dålig täckning, du kan även testa byta kanal på routern och programmera om din Vonet sen.

  2. #12
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Wifi bridgen gillar inte när man har automatisk kanal val påslaget. Var tvungen att slå av det i t.ex. en dir.655 router. Fast då visade det sig som att när man gjorde en sökning så vägra den hitta routern. Den kunde hitta den ibland i fall en annan trådlös pryl hade låst routern på en viss kanal. Säkert inte ditt problem men kanske dyker upp för någon annan med.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Har confat såna där bryggor på lite olika nätverk. De har alltid funkat med WPA2 och TKIP+AES inställt

  4. #14
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Du har säkert tänkt på det men........Blå/grön efter att du har satt in wifi-bryggan?

  5. #15
    Har du testat att koppla in bryggan i datorn och ställa datorn där boxen står och se om du har åtkomst till Internet
    DM800 HD PVR
    Open PLi - NewCS -mgCamd

  6. #16
    Har nu fått igång den genom att sätta en router efter modemet. Men satan vilken dålig mottagning det är på den, fick flytta routern så det blev nästan ingen skillnad på att köra trådat lr trådlöst!!

  7. #17
    Vid problem med Vonet i en enklare boxar; Skybox , openbox osv.
    Byt plats på kabel 3 och 6 i nätverkskontakten.
    RX+ och RX- är felvända.

    Öppna upp dosan(vonet, inte nätverkskabeln) med nageln/kniv. Pilla lös kontaktstycket och byt försiktigt plats på (i mitt fall) vit och grön kabel.
    Funkade inte först på min skybox , men efter att jag polvände så går den stabilt!
    (Fungerar fortfarande fint i en vanlig laptop som har automatisk polvändning.

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Jag har en gammal DM 500c som inte vill lira med Vonet. Inga problem med att dra direkt LAN-kabel eller för den delen att köra VONET på en laptop. Jag har kryptering WPA2 och TKIP+AES och den är inte mer än 5 meter från routern men den kopplar inte med boxen. Har jag DHCP får jag ingen vettig adress alls utan får 192.168.0.0. Min router har 192.168.1.1. Har testat med fast ip-adress men ingen lycka där heller.

    Är det polvändning som gäller även för en orginal DM 500c?
    Senast redigerad av styloo den 2013-03-12 klockan 18:15.

  9. #19
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: Får inte igån min Wifi-bridge!!

    Jag körde vonets på dm500c för 2-3 år sedan och det fungerade bra. Var dock inte original box.

  10. #20
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Kan det vara PLI-image som är problemet tro? Blir galen, den funkar på bärbara datorer som jag placerar vid dm500c men när jag stoppar in den i boxen så får jag samma 192.168.0.0 adress... =/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss