Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Får inte igån min Wifi-bridge!!

  1. #1

    Får inte igån min Wifi-bridge!!

    Tjaba!

    Har köpt mig en Vonets wifi-bridge men får den inte o funka varken min dm500s lr i min popcornhour men i laptopen funkar den.
    Så frågan är vad gör jag för fel? Har ju sett att vissa får igång dom och vissa inte men det vore ju kul o veta vad man gör för fel.

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Kan du beskriva hur du gör?
    Jag tycker det bara var att fälja guiden, och har du kollat så att den verkligen funkar på din laptop så att du inte har annan anslutning aktiv (vanlig trådlös eller kabel)?

    Jag har en Thompson router (Telia Smart) och var tvungen att ändra kryptering för att det skulle funka

  3. #3
    Har ett löst wifikort till laptopen som jag drog ur o pluggade i vonets:en och då funkar det. Har själv en Thompson router från Telia, så då ska jag prova med att ändra krypteringen i den alltså? Det ska bli spännande!!

    Annars så har jag följt guiden alltså kört programmet som följde med och det känns ju som om man ej kan misslyckas med det.

  4. #4
    Jag har modellen med endast 2 st sladdar men som jag förstod så skall man plugga i nätverkssladden i boxen o boxens strömsladd i wifi-bridgen och sladden från den in i boxen.

  5. #5
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 2hazard Visa inlägg
    Jag har modellen med endast 2 st sladdar men som jag förstod så skall man plugga i nätverkssladden i boxen o boxens strömsladd i wifi-bridgen och sladden från den in i boxen.
    Du skall plugga i strömmen först i wifi och sen vidare till boxen, och nätverkskontakten skall givetvis in i boxen.

    Gå in din Thompson och ändra till WPA-PSK-version:WPA2
    WPA+WPA2 är standard på TG789vn som jag har.

    http://192.168.1.1/cgi/b/_wli_/cfg/?...l1=1&name=WLAN

    Hoppas länken funkar

  6. #6
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Om jag inte minns fel så var jag tvungen att starta om efter att ha monterat wifibryggan.

    /strv

  7. #7
    Nu har jag ändrat i routern men ingen skillnad. Jag ser ju i routern att en dm500 är ansluten via trådlös: men ingen bild.

    Den funkade i datorn som vanligt.

  8. #8
    Man ska inte göra något i boxen då?

  9. #9
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Fungerar din box med kabel?

  10. #10
    Japp den funkar perfekt med kabel. Men den vill jag ju ha bort.

    Nu är boxen inaktiv i routern.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss