Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Tele2 tas över av Bredbandsbolaget

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger

    Tele2 tas över av Bredbandsbolaget

    Kan någon som blivit överflyttad från Tele2 till Bredbandsbolaget berätta hur det fungerar nu.

    - Rullar din box på som vanligt?
    - Ingår fortfarande Viaplay om man abonnerar på Viasat Guld eller motsvarande?
    - Hur är utbudet av HD-kanaler? Det var ju näst intill obefintligt hos Tele2.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    micklarn, ja just det, så var det.

    http://tele2tv.blogspot.se/2014/05/b...formation.html

    Till slut dumpade Tele2 sin konstiga TV-verksamhet till någon annan. Har för mig Comhem eller ville köpa det tidigare men det blev stop för den affären, sedan tror jag inte dom hade så många kunder runt 200000 eller något sådant totalt, som hade kabel-TV via deras nät. Men det är inte så långt kvar. Om det nu stämmer att allt blir klart till Maj 2015.

    Tursamt nog har jag alltid tittat på analog TV via parabol länge, och när det lades ner, blev det digitalt via Canal Digital. Usch för kabel-TV samt boxer, eller IPTV för den delen, deras ständiga mekande med kanaler hit och dit, ominstallationer av boxar, förändringar. Man blir så jävla trött på allt det det, låt det vara, så kunder kan titta i lugn och ro. Etablerade kunder skiter i alla era jävla kampanjer osv vi vill inte bli störda, fattar ni inte det. Canal Digital är ju guld värt, funkar bra, och jag kan titta på TV utan att behöva bry mig. Ibland får man installera om boxen pga nya kanaler och så men ändå. Det är ju INGET jämfört med allt annat.

    Visst kostar det mer via parabol men "FETT" värt extra pengar, köpa sig fri från allt skit som finns på annat håll.

    Tror många andra instämmer här också.

    Däremot tror jag det kanske blir svårt hitta någon annan som varit med om flytten här på forumet, men kanske någon svarar ?
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-01-28 klockan 14:59.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Också lite nyfiken på detta. Har Tele2 idag i eget hus. Skräpboxen jag fick från Tele2 har jag inte använt på åratal...
    Så man undrar ju om det kommer att rulla på med det kort man har idag med conax CA-modulen man har.

    Finns lite info här:
    https://www.bredbandsbolaget.se/byte/

    Står t ex "Vid bytet kommer de boendes befintliga tjänst hos Tele2 ersättas med motsvarande tjänst hos Bredbandsbolaget i den mån det går."

    Vad det nu betyder...

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hade inte Tele2 tv men bredband och blev överflyttad till BBB. Kan väl säga att internet var detsamma. Hade 100/100 rätt exakt med Tele2 men efter överflytten till BBB låg man på 105/120 ca alltid. Dock blev det ju en rätt stor höjning i priset, betalade 399kr/mån hos Tele2 men hos BBB blev det 499kr/mån de första 3 månaderna, sen blev det 549kr/mån. Så det var väl det stora minuset. Dock som sagt vet jag inte hur det är med tv biten då mitt hus är kopplat till lokal kabel-tv leverantör.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    deas, WHAT, snacka om svindyrt, vilka hutlösa priser man får betala för t.ex. 100/100 om man inte kör via stadsnät. Eller är det med TV också ?

    Låter tokigt. Stadsnäten kanske inte är bäst, störningar och annat men prismässigt så avlider man inte i alla fall, då kan man ju leva med eventuellt strul.

    Lokal Kabel-TV leverantör, usch, då är Comhem att föredra, eller Canal Digitals kabel-TV. Tele2 var OK men numera så är ju dom helt efter och sedan sålda som av verksamheten. De flesta leverantörer av IPTV är också duktigt efter. Här är det bara Telia som legat i framkant men för att köra deras kanaler måste man vara ansluten mot deras nät. Iofs så börjar ju Comhem och Boxer att dyka upp i stadsnät, även Canal Digital och Viasat finns på sina platser så det kommer nog.

    Men jag kör parabol då jag inte orkar med allt jävla möög, med kanaler som ska flyttas, nya programkort, och allmänt rörigt, parabol är stabilt funkar, kostar men men jag slipper allt strul. Ska bli intressant att se vad som händer när alla är överflyttade till BBB.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-02-05 klockan 16:48.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ja betalar 399:- hos bbb ett år framöver sen höjs det med 70 riksdaler

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    30
    Tackad
    1 gånger
    Blev Du överflyttad från Tele2..? 399:- för vad? Bredband och tv..? Rabatterade dem med 70:- i ett år pga överflyttning?
    Bredband har jag via fiber in i kåken. 259:- i mån för 100/100 hos "Bredband2".

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det är det man undrar 399 är det för TV också, eller enbart Internet. De flesta stadsnät har ju ett pris på 250-300kr för 100/100 beroende på leverantör och stadsnät.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    I det stadsnätet jag har så tar dom flesta 315-325 för 100/100. bbb kom in som nya och vill ha 439 för samma.
    bbb var bra i början av 2000 talet. Men verkar som dom ballat ut helt.
    Känner lite folk som har fått bbb istället för tele2 och vissa tycker det funkat bra och andra har haft massa strul.
    Allt får sämmer bredbands fart till inga tv kanaler.
    Och otroligt långa kö tider om du har haft problem och du har pratat med dom redan någon gång.
    En kille satt i över en timme tills han gav upp och bad sin bror ringa och han kom fram på 20min.
    En hade 10/10 med tele2 och får nu ca 6/4. Som svar fick han att dom leverer bredband men inte har några krav på att han ska få samma hastighet som innan. Utan han skulle vara nöjd att det funka typ.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    bbra2000, det där jag har också sett, underligt att just BBB tar extremt mycket betalt numera, speciellt vad gäller stadsnät, när man jämför med andra operatörer.

    Vad jag förstår så ligger priset från 250-350 för 100/100 i de flesta stadsnät, vissa är billigare än andra osv, men jag tror det beror på andra faktorer men de flesta leverantörer skiljer sig inte så mycket prismässigt. Men just BBB ligger mycket högre över alla andra i stadsnät, man kan undra varför. Verkar konstigt faktiskt.

Liknande ämnen

  1. VIASAT Bredbandsbolaget
    Av jhunden i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:35
  2. Bredbandsbolaget
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 12:27
  3. Bredbands tv via bredbandsbolaget
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:44
  4. Bredbandsbolaget + Viasat ?
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 08:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss