Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Titanium funkar ej

  1. #1

    Titanium funkar ej

    Hej
    Jag undra om man kan fixa till ett titanium kort som inte fukar, och då menar jag att det går inte att ner eller uppgradera os via titaniumcardprogg... programet och den ända som jag får till svar är att det är unsupported os, när jag försöker att erase så blir det bara sending trappcode..., det går inte heller att erase kort, dvs helt dött.
    Vad kan jag göra, några förslag tack..

    Tack på förhand
    mike44

  2. #2
    Åm du skolle sätta Seriekabel i Ock Phoenix 3,58 läge.
    Sen kandu pröva tj Titanium Loader v1,1 Från fil sidan Under Alt om titanium här.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #3

    trap code

    Detta händer mig också ibland. Kolla att du vänt kortet rätt eller starta om datorn
    BOJJE

  4. #4

    titanium funkar ej

    Hej
    Jag har gjort allt som ni säger att jag skall göra, men det funkar fortfarande inte.
    Jag har en mp3.5 och ett blått titanium om det hjälper att veta det.

    Tack på förhand
    Mike44

  5. #5
    Hur är det med strömmen då?

    Pröva nytt batteri även om du har adapter
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Vad hade du programmerat kortet med senast, har du haft seca2 eller TMB på det?

    Har du kört erase med Bananen 1.80?
    Har du testat OS updater 2.0?

    Allt hittar du på filavdelningen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    jag hade aldrig problem med den seriella 3.5 programeraren. men USB varianten va känslig i samma program, testa olika program. även de som inte hör till MP3.5:an. (testa även olika versioner)
    skit i att sätta brännaren i phoenixläge. de tror jag funkade för mig. för titanium ska väl köras i phoenix ? så vitt jag vet.. de görs automagiskt på nå sätt. har även märkt att M-II korten numera proggas utan att använda MP set. ställde bara inställningen på 3.5usb mode i spöket.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8

    titanium funkar ej

    Hej.
    Jag har gjort allt ni har sagt, men det ända som händer e att programmen antingen medelar att det " sending trapcode eller sätter kort i programerings mode " så jag undrar om kortet i sig kan vara kasst eller...?

    tack på förhand
    Mike44

  9. #9
    Prova att byta comport alt annan dator
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Titanium filer funkar ej!
    Av P3774N i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 10:11
  2. titanium funkar från 24/11
    Av zadom i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 10:08
  3. Funkar enbart M-II / Titanium kort till CD?
    Av itundret i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 22:57
  4. Titanium-kort funkar
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 16:56
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss