Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem att hitta MP 3.5 USB

  1. #1

    Problem att hitta MP 3.5 USB

    Hej,

    Nu har jag äntligen fått hela paketet.
    -Titaniumkort
    -MP 3.5 USB
    -Strong 8700

    Tänkte testa att få igång TMP-filerna, men tyvärr kommer jag inte längre än att brännaren in hittas. Om jag kollar i windows (XP) device manager så ser jag under portar att det har lagts till "USB Serial Port (COM13)" vilket jag gissar är porten min brännare använder?

    När jag drar igång Multiprogramer V1.60 så ändrar jag till port 13, sedan går jag till "MP set" och tar "Spänning Till", får då meddelandet "Ingen programmerare hittad"

    Hoppas någon vet vad för någotr jag gör fel!

    /ElFeo

  2. #2
    prova medatt uppdatera drivrutiner till usb finns länk på adteknik .se hadde samma problem funkade sen :lol:

  3. #3
    Provade det, utan lycka. Vilka drivers är det som du har installerat?

    Jag har version 1.0.2151.0 på min. Nerladdat från ADteknik, den som inte var XP-signerad.

    /ElFeo

  4. #4
    Gå till Adtekniks sopport sida där kan du få svar. Är intte exper med den brånnare.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    sätt den på annan ledig comport...exempel com 2 va ledig på min

  6. #6
    Hej!

    Berätta gärna om du lyckades eller inte.

    Brännar problemet löser du nog men TMB ihop med Strong 8700 lär nog inte funka. Jag har provat.

    "Vanliga" titanium filer funkar på conax (canalDigital) men när jag bränner TMB filerna så blir rutan svart. Endast textremsorna (översättningen) syns.

    Strong 8700 har dessutom oförskämdheten att bara försöka använda viaccess kortplatsen för viasat, dvs det hjälper inte att conax kortplatsen (med Titanium och TMB) har förmågan att avkoda viaccess.

    Men som sagt, berätta gärna hur det gick.

    /Rox

  7. #7
    Jag brottas vidare med min brännare och återkommer med info!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:03
  2. Problem med att hitta Thor sateliten
    Av wargen2005 i forum Canal Digital
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 16:04
  3. Problem att hitta Amos!!
    Av Pegasus25 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 08:28
  5. TMB problem att hitta kortet
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 13:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss