Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Hur får dom fram nycklarna?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    tjae...det var skillnad på den gamla goda tiden....när man fick borra hål i kretsen för att kunna läsa ur det...men det var längesedan...he he
    HörruDu P-son - vore givande om du kunde bidra med något mer matnyttigt.
    Jup, du har helt rätt, problemet är bara att dom som sitter inne med informationen håller det för sig själv....men du kan ju läsa lite om det här http://www.websamba.com/ConaxWonderland/ , men jag antar att du redan varit inne på denna sida.... :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    ....men du kan ju läsa lite om det här http://www.websamba.com/ConaxWonderland/ , men jag antar att du redan varit inne på denna sida.... :wink:
    Jo det har jag - tidigare - men jag får väl ta och göra en djupdykning där och studera ämnet lite mer ingående.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Logh
    Man kan undra varför de inte väljer Titanium som "huvudkort" eftersom det enligt min uppfattning är en stabilare och flexiblare lösning. Kryptot borde väl kunna göras till ett titanium också? Bara en tanke, men såklart är det marknaden som styr :/
    absolut...troligtvis finns det ett stort antal m2 i lager, som dom naturligtvis vill bli av med.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  4. #24
    Det är inte en person som ligger bakom att CD nycklar släpps. Verkligen inte en insider på CD. Jag menar det är en grupp som generar nycklar som har detta som jobb. Att utvekla en RND key generator. Man behöver hjälp från varandra för att kunna få ut nycklar. Genom samtycke sälja dessa.
    En key generator som är låst... Hur många tror ni vet MK av dessa?
    Hur många kända krypto experter finns det i sverige etc? Är man duktig så får man ett jobb som betalar sig bra vilket dessa har. Att då skämmas över att nycklar är på drift pga just mig det vore väl ganska skämmigt.
    För att vända på det hela vi vet en person som har åkt fast i sverige för att ha gett ut nycklar public. Den personen hade stor kunskap och undervisade i kryptologi.
    Sen får man räkna ut om varför han åkte fast, studenter som ogillade hans projekt eller var det försäljning.
    Slutsats av detta är att det ses som ett stort och kul projekt av många.
    Var nycklarna kommer ifrån är väl från en sluten grupp som inte existerar.

    Vem kallas Sadist? hehe

Liknande ämnen

  1. här är nycklarna igen
    Av bb i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 13:54
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 11:10
  3. Nycklarna till Conax??
    Av mimo_424 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 14:20
  4. Hur kommer man undan fake nycklarna?
    Av tuggz i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 05:51
  5. de olika nycklarna ...
    Av fade74 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 16:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss