Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: fel på nytt kort

  1. #11
    har provat highspeed på o av, har inte bytt comport men det funkar ju med titanium så det borde inte va problemet,har inte raderat kortet, det är problem med programmeringen inte mottagaren, kortet är åt rätt håll, däremot så köpte polaren ett kort samtidigt som mig o det står m2 på det kortet men på mitt står det iso/7816 standard kort, jag ger mig f-n på att dom skickat fel kort till mig eller va tror ni???
    tack i alla fall för all hjälp som ni bistår med

  2. #12
    Vad är det som händer då?
    Får du felmeddelanden eller är det bara att du inte har bild?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #13
    programming failed, eller med gammelfilerna cant read atr eller programming failed

  4. #14
    körde winexplorer o där gick det att läsa atr utan problem men inte me spöket

  5. #15
    Om du kan läsa ATR med winexplorer så är det inget fel på kortet.

    Har du kunnat uppdatera OS:et
    Vilket av "gammel" programmen har du testat, pdk´s eller det från SSH?
    Har du provat att ha programmen direkt under C: ?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #16
    jag har provat bägge
    jag lyckades med att uppdatera os och programmera kortet en gång men fick ingen bild men sen har det inte gått med nåt, jag har flyttat filerna till e: som e min startdisk men det hjälper inte

  7. #17
    Jag ladda hem MP3,5 v1,80 ock kollade lite på den, den är säkert bra brännare åt dem såm kan det, men vad kråglig det är, det är nog där som är felet är att många MP3,5 ägare intte får sina kort att fonka.
    Finsdet ingen MP3,5 ägare såm kan förklara från början till slutet alla instälnigar hur dem skal vara. InfinityUSB Phoenix är bra mycket enklare brännare.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #18
    Jag blir fan inte klok på dom där skitkorten :shock:

    Kan du alltid läsa ATR med winexplorer?
    Funderar på om det inte alltid är kontakt med proggern.
    Om du kan det så testa att byta filändelse på scripten till "script tool" till .xpl och kör dom med winexplorer istället
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    jag ska prova ditt senaste förslag men inte förrän i morron jag e trött o behöver nanna
    men tack t-bird o alla andra för att ni bryr er
    sov gott alla för det ska jag göra

Liknande ämnen

  1. Nytt kort för CD.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:24
  2. nytt kort
    Av fid i forum Boxer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 20:48
  3. Nytt kort?
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 11:38
  4. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24
  5. Nytt Kort
    Av |AMD| i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 11:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss