Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Mottagare utan kort???

  1. #1

    Mottagare utan kort???

    Kanske jag är ute och cyklar men som jag har förstått det så finns det mottagare som klarar av både nya "viasat" och conax. Mottagaren ska ha kortplatser om man vill använda kort men man kan också slå in nya koder direkt i mottagaren. Det måste ju, ifall jag hört rätt betyda att man i framtiden inte måste ha en massa brännare och kort för att kunna se "fri" tv.
    Är det någon som vet mera om dessa mottagare?
    MVH
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  2. #2
    Det mest spridda alternativet är Dreambox.
    Men om man ska utnyttja den max så kräver den sin man + att man har känner andra som har samma intresse
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jag vet inget om dreambox men jag kör via egen parabol och det jag hörde var mottagare för hemmet.

    Jag ska kolla vidare om jag hittat namnet på mottagaren som man inte behövde kort till.

    Tack
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  4. #4
    jag har köpt en ny mott som ecosat och den rackarn löser många kanaler utan kort på hotb
    dreambox7020 160cm glasfiber + 90cm
    funcard . MII mp 3.6.titanium2,Dragoncam,Cryptoworks

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kaan
    jag har köpt en ny mott som ecosat och den rackarn löser många kanaler utan kort på hotb
    Kodade kanaler också? Någonstans måste man ju isf ange hur den ska avkoda... Okodade kanaler fixar väl di flesta mottagare?

    Dreamboxen vet jag funkar utan kort, OM det finns publika nycklar, eller om man kör cardsharing.

  6. #6

    Till Kaan

    Kolla första inlägget! Man kan slå in koder direkt i mottagaren.
    MVH
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  7. #7

    db 7000s

    med dreambox kan man i vissa mjukvaror titta på och även lägga in nya koder med fjärren. men när det gäller moderna kodsystem så är koden så lång att man helst vill hämta koden från nätet med en knaptyckning på fjärren eller redigera en fil via datorn.

  8. #8
    Deltasat är namnet på en en mycket bra och prisvärd box(ca 1500kr inklusive frakt) som klarar att emulera visat nagra conax seca etc.
    Sitter hemma med alla TPS+multivision=franska varianten av canal+ kan man säga. Lika bra filmer som på canal+ som inte är dubbade.
    Boxen hittat du på Neptunsat.com

    Chris

  9. #9
    ja den har 9 olika system som man själv går in och skriver in nycklar nästan alla på hotbird och astra
    dreambox7020 160cm glasfiber + 90cm
    funcard . MII mp 3.6.titanium2,Dragoncam,Cryptoworks

  10. #10
    Porr som porr...

Liknande ämnen

  1. kanaler utan kort?
    Av buffy i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 12:07
  2. NDS utan kort
    Av csan i forum Viasat
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 06:17
  3. Titta utan kort
    Av Kajja i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 20:42
  4. Box utan kort
    Av manus i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 19:35
  5. Viaccess utan kort
    Av rox i forum Viaccess
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 01:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss