Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Oh My God

  1. #1

    Oh My God

    :?: Er der nogen her i forumet som har hørt om dette "Oh My God"???

  2. #2
    Du kan läsa om det på den här sidan. Det finns även ritningar om man vill bygga en.
    http://sat-industry.net/forums/index...d6e0638c12568d

  3. #3
    Jeg downloaded en fil fra satindustri, som viser hvordan man selv kan lave et filter som kan afkode conax uden brug af kort

  4. #4

  5. #5
    lycka till
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  6. #6
    vart finns den under vikken av dem

  7. #7
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  8. #8
    Ledsen grabbar!
    Men detta filter skulle ha fungerat till vissa kabeltv bolag för ett tag sedan, kanske fortfarande finns något bolag som använder denna typ av kodning!

    Vad detta filter gör är att den tar bort störnings signalen som kabel bolagen lade på dom kanaler som var "kodade" vilket gjorde att TV:n fick fnatt o gjorde att bilden flimmrade!

    Så att tro att den skall fungera till sattelit eller canal digitals kabeltv nät är verkligen att tro på TOMTEN 8)
    Dreambox DM-7000s med 320GB hd och 512Mb usb minne
    CS Server i en ASUS router, (2 operatörer för stunden)
    Dreambox 500s m. newcs client

  9. #9
    Det står överhuvudtaget inget om digital avkodning, Conax eller nåt annat digitalt kodsystem i den medföljande texten. Canal pl*s nämns i texten, och det var väl ett bra tag sen de hette så? Det var väl på den analoga tiden dessutom. Kretsarna i denna OMG syftar väl till att störa kodsignalen och filtrera bort den så den "rena" signalen når dekodern, men det hela bygger väl på analog krypteringsteknik? Vore skoj ändå om nån provade att bygga OMG å testade den ordentligt.....

    Tveksam Matte :?

  10. #10
    Den funkar fint till kabelvisions nät. Hade en sådan när jag bode i lägenhet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss