Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Är cds nya kort pairade.

  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Har du möjlighet att prova att paira ihop kortet med en annan äldre cd box bara för att kolla så det inte är liknande problem som med via finland?
    Hade faktiskt varit intressant. Men det kan inte stämma, jag själv har parat mitt kort med en sån där vit box och ändå rullar det på utan problem. Då detta har upprepat sig gång på gång nu sista tiden undrar man lite vad det är för kort som Canal Digital släppt ut förra året som gör att det strular.

  2. #12
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Min polare fick hem nytt CD-kort med den nya vita boxen för någon månad sen. Han packa aldrig upp boxen utan körde kortet mot OSCam-server och allt har fungerat perfekt från första dagen, entitlements rullar in osv. Så det är inte alla som får dessa problem.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Hur ser din config ut? Jag kör med ett kort som är ca 8 månader gammalt med denna config och det funkar kanon. Ser din config annorlunda ut kanske detta är ett alternativ att testa. Kör du cccaam som klient i boxen? I så fall kolla denna länk http://www.comhit.net/showthread.php...kortet-i-Oscam och se om du får det att snurra.
    Om inte så kanske du kan skicka ett pm med dina inställningar eller lägg ut den i tråden så kanske vi kan hjälpa dig bättre fast glöm ej att dölja känslig info.

    [reader]
    label = CanalDigital
    protocol = mouse
    detect = CD
    device = /dev/ttyUSB0
    mhz = 357
    cardmhz = 357
    au = 1
    group = 2
    caid = 0B00
    ident = 0B00:000000
    emmcache = 1,3,2

  4. #14
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Min polare fick hem nytt CD-kort med den nya vita boxen för någon månad sen. Han packa aldrig upp boxen utan körde kortet mot OSCam-server och allt har fungerat perfekt från första dagen, entitlements rullar in osv. Så det är inte alla som får dessa problem.
    Bra att veta.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Ska det vara så ???

    Citat Ursprungligen postat av gestur Visa inlägg
    ... farsans Dm500hd med oscam...
    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    [reader]
    label = CanalDigital
    protocol = mouse
    detect = CD
    device = /dev/ttyUSB0
    mhz = 357
    cardmhz = 357
    au = 1
    group = 2
    caid = 0B00
    ident = 0B00:000000
    emmcache = 1,3,2

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Är det inte så att pairing på CD korten endast drabbar vissa HD kanaler och inte alla andra.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    beror lite på hur du satt upp servern. Jag kör en separat Linux server med oscam på med ad-tekniks läsare och då fungerar denna config utmärkt. jag vet inte riktigt om det är samma sak om du kör oscam som server i boxen. Device = /dev/ttyUSB0 är vilken usb som läsaren är inkopplad till och protocol = mouse är att det är en smartmouse läsare.
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Ska det vara så ???

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Jo det stämmer att de bara är C-more fotboll Hd och C-more hocky Hd än så länge med det kommer att införas på alla C-mores hd kanaler när tillräckligt många gått på canaldigitals erbjudande att köpa en ny vit box som klarar av dessa kanaler för då slipper canaldigital stå för kostnaden med utbytet av boxarna. Detta är något att tänka på för er som har de gamla boxarna kvar att du som abonnerar på ett kanalpaket av cd och har köpt eller betalat för en av dina gamla boxar inte ska behöva betala för en ny box som klarar av denna nya sändning då det är deras problem att se till att kunderna kan se de dom betalar för.
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Är det inte så att pairing på CD korten endast drabbar vissa HD kanaler och inte alla andra.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Kul att du läst mitt inlägg, eftersom du verkar missat läsa TS.
    Förövrigt känner jag till device, config & setup.

    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    beror lite på hur du satt upp servern. Jag kör en separat Linux server med oscam på med ad-tekniks läsare och då fungerar denna config utmärkt. jag vet inte riktigt om det är samma sak om du kör oscam som server i boxen. Device = /dev/ttyUSB0 är vilken usb som läsaren är inkopplad till och protocol = mouse är att det är en smartmouse läsare.

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    torve, då är det bara en tidsfrågan innan dom nått så pass hög procent att dom kommer erbjuda som sista en super-deal på de nya vita boxarna. Frågan är då sedan när dom kan köra ut mer pairing på HD, kanalerna, kommer det gälla alla HD kanalerna eller kommer dom nöja sig med endast C-more kanalerna ?

    Antar det är något vi för se med tiden.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38
  3. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss