Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hur gör man för att köra canaldigital gratis?

  1. #1
    gozilla
    Gäst

    hur gör man för att köra canaldigital gratis?

    jag kör redan via på piratkort på en nokia9802s men jag skulle vilja köra canaldigital också, tänkte skaffa en conax modul och sätta in i pcmia slotten, men vad ska man skaffa för grejer för att kunna köra conax "gratis"?

  2. #2

  3. #3
    jeal
    Gäst
    Om jag har ett season kort, laptop och ett conaxemu program, hur fungerar det i praktiken? Måste jag ha datorn igång hela tiden när jag tittar på en kanal? Vad gör egentligen conaxemu programmet?

    /clueless

  4. #4
    $k8ir8
    Gäst
    Utan att ens ha testat det så skulle jag gissa på att conaxemu emulerar ett conaxkort. :mrgreen:

    Och ja, precis som med guldkort eller funcard eller whatever så måste du ha kortet i när du ska kolla. Och naturligtvis datorn på, season-interface:et är bara en kabel mellan datorn och boxens kortläsare, inget mer... Precis som ett guldkort inte skulle funka om man plockade ut processorn ur det (vilket naturligtvis inte går men... :wink: ) så funkar det inte med season om inte datorn är på. Det är ju datorn som emulerar kortet. Skillnaden mot tex ett guldkort är att med guldkortet så är det processorn i kortet som emulerar det originalkort man vill pirata...


    --
    ./Bassman

    Det var väl ett pedagogiskt svar?

  5. #5
    jeal
    Gäst
    Thanx bassman!

Liknande ämnen

  1. Köra trådlöst med AP
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 14:20
  2. kan fd UPC hus köra med 500C?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 09:21
  3. Köra CS i Dreambox 600 - Nackdelar?
    Av mcbain i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 15:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss