Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: stron+sammy

  1. #1

    stron+sammy

    hej jag har en strong 8700 med viasat abb och en sammy 9500ay med motorstyrning. kör nu på strongen med motor men det tar ca 150 år mellan satteliterna. när jag körde sammyn gick det satans fort nu undrar jag om man kan koppla ihop dom på något sätt så att jag tar in alla kanaler utom viasat på sammyn, och bara viasat på strongen är det möjligt och i sådana fall hur.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Du skaffa dig en omkopplare som du sätter i antennsladden så du kopplar in mottagarna en i taget . Vill du vara riktig avancerad börja du leka med en switch som du kör baklänges , men om det fungerar vet jag inte , du får testa .

    Mvh Kalle

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    Du skaffa dig en omkopplare som du sätter i antennsladden så du kopplar in mottagarna en i taget . Vill du vara riktig avancerad börja du leka med en switch som du kör baklänges , men om det fungerar vet jag inte , du får testa .

    Mvh Kalle
    jag undrar jag har ju en loop på baksidan på sammyn om jag kör motostyrning på sammyn från parabolen och har strongen avstängd så borde väl jag kunna köra genom loopen på sammyn till stongen ställa sammyn på sirius stänga av sammyn och slå på strongen och köra viasat eller är det någon som vet hur loopen funkar

  4. #4
    Det fungerar jäte brå men varför inte köpa en tvin lnb o flyta Strongen i en annan rum?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det du bör tänka på är ,att inte ha 2 styck mottagare igång samtidig på samma antennsladd . Det är omkopplingen från vertical till horizontal som spökar då , den ena använder 13volt och den andra 18volt och det är lätthänd att man glömmer att stänga av en mottagare . Annars skall det fungera med loopen .

    Mvh Kalle

  6. #6
    Tackar för råden på tråden ska fundera lite kanske blir strongen kvickare med nya mjukvaran mellan satteliterna just nu tar det en halv evighet känns det som, sammyn var kvick som blixten tråkigt att viafnatt inte godkännde den jämför man sammyn med strongen är sammyn guld och strongen tung som bly i alla lägen.

    god jul och gott nytt år allesamman


    MVH: Göran

Liknande ämnen

  1. Död sammy
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 00:01
  2. Sammy A VIA CI
    Av muhammed_3 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 17:41
  3. Sammy AZ
    Av såärdet i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 23:20
  4. Vad är sammy emu v3
    Av Mr_elite i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 20:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss