Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Euronews

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger

    Euronews

    Hej jag har en Maximum S-2000 mitt problem är jag inte får in ungersk spårk på euronews på Hotbird 13E medans min dreambox får in ungersk ljud utan att behöva söka om.Vad måste jag göra?

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Jag provade även på min opticum 4100c där fanns det också ungersk ljudval

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Du kanske kan mata in manuellt vilket ljud du vill ha.

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Du kanske kan mata in manuellt vilket ljud du vill ha.
    Nej det finns ingen avancerad sökning på den

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kolla i ljudmenyn om det är möjligt att völja ungerska som det språk som alltid skall användas om möjligheten finns. På AZBOXar går det att välja text och talat språk i ljudmenyn så att den alltid väljer det om den känner igen språket.

    Det är en lösning om resten av familjen går med på det.

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Kolla i ljudmenyn om det är möjligt att völja ungerska som det språk som alltid skall användas om möjligheten finns. På AZBOXar går det att välja text och talat språk i ljudmenyn så att den alltid väljer det om den känner igen språket.

    Det är en lösning om resten av familjen går med på det.
    Jag har provat med att ändra till ungerskt ljud språk med det blir inte ungerska på euronews

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    joakim95 är du säker på du tar in RÄTT euronews, om jag inte minns fel finns det en del transpondrar med euronews som inte sänder flera ljudströmmar osv. Men som sagt, jag är inte säker.

    Funkar det om du provar annat än engelska, kan ju vara problem med just ungerskt ljud ?

    Provat andra kanaler som har flera ljudströmmar ?

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    joakim95 är du säker på du tar in RÄTT euronews, om jag inte minns fel finns det en del transpondrar med euronews som inte sänder flera ljudströmmar osv. Men som sagt, jag är inte säker.

    Funkar det om du provar annat än engelska, kan ju vara problem med just ungerskt ljud ?

    Provat andra kanaler som har flera ljudströmmar ?
    Det finns bara en frekvens till euronews på hotbird 13E.
    Jag provade att byta kanal till EBS på eurobird 9e där jag vet att det ska finnas ungerska bland många andra ljudströmmar men jag kunnde inte hitta ungerska medans på DM800 fanns det.
    Jag vet inte vad jag ska göra för att få ungerska på euronews på min maximum

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    joakim95, tja, antingen en firmware update, eller så får du skaffa en annan box, för det låter som det är boxen som har problem. Jag vet inte vad man ska göra annars.

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    joakim95, tja, antingen en firmware update, eller så får du skaffa en annan box, för det låter som det är boxen som har problem. Jag vet inte vad man ska göra annars.
    Jag provade med att uppdatera firmware till den senaste men utan resultat jag ska skriva ett mail till Kjaerulff som tillverkar maximum boxarna vad dom tycker att jag ska göra.
    Senast redigerad av joakim95 den 2013-06-13 klockan 19:10.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss