Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Ny mjukvara till Thomson 2000

  1. #1

    Ny mjukvara till Thomson 2000

    Bara att tanka ner, löser tex problemet med att boxen helt plötsligt är rensad från alla kanaler och inställningar och att man även med bra signal tappar bilden emellanåt.

  2. #2
    Jag har detta problem (perfekt mottagning)..
    Men jag kan fa inte uppgradera, den hänger sig på kanal 33 varje gång jag skannar..innan jag kan uppgradera, nån idé vad det kan bero på?

    Är ganska trött på småavbrotten vid det här laget..

  3. #3
    hmm...på kanal 33? Vilken mast får du sändningen ifrån?

  4. #4
    malmös... men det verkar skumt , ringt supportoch allting och ingen har någon koll, vilken bios versionen har du nu?
    tror min är 3.12.5c .. antagligen den gamla då?

  5. #5
    DU säger att boxen hänger sig på kanal 33 ha tålamod det är där
    den hittar mjukvaran.
    men problemet är att den inte verkar hämta mjukvaran.
    När man valt mjukvaran så står det OK bekräfta nedladdning
    sen stårdet OK ladda ner ock starta om
    trycker man då OK startar den om utan att ladda ner den nya
    mjukvaran. det står fortfarande att du har mjukvara 3.12.5c
    den nya heter 4.02.0 eller något.
    så man har fortfarande problemen kvar.

  6. #6
    Är det någon som har lyckats ?
    Jag ringde supporten och frågade, men dem vet ju NADA! kommer alltid till nån norrlänning som inte vet ett smack.
    Hur lång tid brukar det ta? Jag har låtit den stå på 33 ganska länge utan att det har hänt något..

    (obs jag har inget emot norrlänningarna

  7. #7
    Så är det någon som har lyckats att få in uppgraderingen?

    Ibland "stannar" min box på en viss kanal men har vid tre tillfällen fått fram uppgraderingen så man kan bekräfta att man ska ladda ner den.

    Problemet är sedan som miffo säger.
    Man trycker ok några gånger och sedan startas boxen om, men den nya mjukvaran är ändå inte på plats... ?

    Annoying :!:

  8. #8
    jag har aldrig fått fram den nya mjukvaran, den hänger sig bara på kanal33 sen kan den stå där i timmar.. =(
    Hörde med en återförsäljare som sa att det var på gång till slutet på JAN ->Feb innan dem hade fixat problemen.
    Vilken version är det du kör på nu...? Jag har fortfarande 3.12.5c och den fungerar ju uppenbarligen inte bra..

  9. #9
    Jag kör samma version som du, 3.12.5c, och den fungerar ju som du säger... inte bra!

    Vad sa ÅF? Problemen med att uppdatera mjukvaran skulle vara fixade eller de problemen vi (och säkert alla andra med en dti 2000) har?

    ZoN, har du fått in mjukvaran i din box? Har någon fått det?

  10. #10
    Förhoppningvis så skulle det komma en uppdatering som skulle gå att ladda ner (bandbredden i brevlådan var tydligen inte tillräcklig enligt en ÅF), en annan sa att det inte har kommit något 4.x.x version men vissa här har ju (nästan) laddad hem den, utan att det kommer en version i månadsskiftet Jan/Feb som förhoppningvis löser om inte alla så de flesta problemen men bilden osv.

    Tydligen har dem stora problem med DTI 2000 (de äldre fungerade utan problem) men de nya boxarna ska väl inte vara hårdvarumässigt sämre så det verka vara en mjukvaruhistoria som dem inte lyckats med.

    Vilka sändare har ni antennen riktade mot (som har lyckats med uppdateringen)? (jag har för tillfället malmö men kan också välja hörby), och här får jag ingen uppdatering.

Liknande ämnen

  1. Behöver mjukvara till Thomson DSI 35 TH !!
    Av jrofr i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 14:05
  2. Thomson DTI 2000
    Av Micke64 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 17:11
  3. Uppdatering till Thomson DTI 2000...
    Av manface i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:09
  4. Vilket FunCard till Thomson DTI 2000
    Av cim99jp8 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 21:43
  5. Instruktioner till Thomson DTI 2000
    Av Blåfors i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 07:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss