Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM500C & DM500S Fjärkontrol

  1. #1

    Red face DM500C & DM500S Fjärkontrol

    Hej jag har ett stort problem med att använda fjärkontrolen.

    Det är så att min fjärkontrol passar till bägge boxarna och när jag byter kanal så byts det kanal på bägge boxarna, eller om man gör nån systeminställning så görs det på bägge. Detta innebär att en av boxarna låser sig till slut ,och jag måste dra av strömkontakten för att få igång den igen.

    Undrar om någon vet om man kan göra något åt detta.
    Så att varje kontrol bara passar till en box och inte till bägge boxarna.

    DM500C & DM500S har samma fjärkontrol.

  2. #2
    Det går inte att ändra.
    Sälj dom och skaffa en 7025 med S + C tuner
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Har DM600S samma fjärkontrol som DM500S

  4. #4
    Hjälper det att Köpa en DM600S istället dens fjärkontroll passar väl inte DM500S

  5. #5
    Dom har olika utseende men jag gissar att dom knappar som har samma funktioner har samma koder.

    Finns kanske någon annan som kan ge bättre besked?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Alla knappar är inte samma men en del är så det blir samma sak... Det bästa är som T-bird säger att om du vill ha både C och S så köp en DM7025 med en S-tuner och en C-tuner... Så har du problemet löst... Visst det är en liten ekonomisk utgift men det blir bra i längden
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    möjligt att du kan gå fram och trycka ena boxen på stand-by.. om inte boxen i standby läge även ändrar sig då. vilket den inte borde göra.. men en dreambox med cardserver fungerar lika bra i standby som inte. den stänger bara av lite scart signaler och grejjer. och istället för att hålla in on/off så kan man gå in i meny 6? eller vilken det är på meny knappen och välja shutdown om du tänkt starta om boxen du konfiggar.. d.v.s.. alla program/processer rullar även i stand-by på boxen.. detta eller byt box.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Död DM500c
    Av mattheo i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 22:10
  2. Köra Dm500s som dm500c
    Av zalsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 01:14
  3. DM500S eller DM500S+
    Av Hazze61 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 02:56
  4. Dreambox dm500s + DM500C
    Av pekkalipponen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 20:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss