Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: dreambox 500-s

  1. #1

    dreambox 500-s

    Snälla hjälp mig!!
    Jag har köpt en dreambox 500-s och gjort mig av med min gammla digitalbox och där ska komma hit en kille och "fixa" dreamboxen nästa vecka, men under tiden så ville jag se på tv har ingen vanlig antenn, så jag tänkte att jag sätter bara i mitt cd kort i db men fast jag hittat massa kanaler så står det på alla cd kanaler : kanalen går inte att avkoda, varför kan jag inte se på tv ?????

  2. #2
    Du måste lägga in en annan IMG, då en Dreambox bara klarar DreamCrypt i orginalversion, förslagsvis Gemini v210. Därefter ska Du ladda ner en EMU som gör att boxen kan läsa ditt kort, om Du har nåt... Använd newcamd v5.28 då den är klart bäst av alla versioner av newcamd. Dessutom måste Du lägga in Bullz text, så att Du får text på de kanaler som sänder textningen via textTv. Newcamd å Bullz laddar Du ner via menyer under BLÅ knapp i Gemini. Du måste dessutom göra en kanalsökning, men det har Du förstås redan räknat ut...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    ok tack för ditt svar men jag e väldigt ny på detta men kan du förklara lite mer jag har ett cd orginalkort hur gör jag då? jag har mp programerare också

  4. #4
    någon? dessutom kan jag ha 2 st 500 och dela abonemanget hemma utan att ansluta parabol kabel till den ena typ över nätverket eller måste båda vara anslutna till parabolen?

  5. #5
    Ladda ner "Dreambook v1.5" som ska finnas här på bordet, har jag för mig. I den visas hur Du ska göra. Båda boxarna måste få signal från parabolen.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Streama Dreambox -> dreambox via internet
    Av kendash i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:18
  2. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss