Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: DM 500s CD ND byte segt?

  1. #1

    DM 500s CD ND byte segt?

    Har haft lite strul med min DM 500S sedan jag fick att att funka, problemet som uppstår är att om jag kollar på t.ex. CD och sedan skall byta till ND kanaler, t.ex. viasat, då tar det ca 5 min innan den byter tiill ND och sedan kodar av kanalen, sen när jag skall byta tillbaka till CD så måste jag antingen boota om min DM eller vänta jättelänge tills den kodar av, nån som vet vad som kan vara felet??

    Använder MGcamd 04.07.05, har även testat med andra men samma fel.
    Har Gemini image installerat och en DM500S box med den nya tunern.

    Blir jätteglad om nån kan hjälpa mig hitta felet, blir snart galen.

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Vad kör servern för program?

  3. #3
    Hmm, vet inte?? Måste fråga ägaren till servern, återkommer senare idag om det, men det är ingen annan i gruppen som har det felet jag har, så tror inte det har nått med servern att göra??

  4. #4
    Ägaren sa bara att det var linux system, var de det som du undrade??

  5. #5
    Har Du kollat signalen från satelliten/sateliterna in till boxen? Är den dålig, så kan det bero på det. Tyvärr så tror jag inte ALPS tunern är bättre än den "gamla" Philips tunern heller. Utan den lär säkert ha hamnat i boxen, för att pressa priset på tillverkningskostnaden.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Har Du kollat signalen från satelliten/sateliterna in till boxen? Är den dålig, så kan det bero på det. Tyvärr så tror jag inte ALPS tunern är bättre än den "gamla" Philips tunern heller. Utan den lär säkert ha hamnat i boxen, för att pressa priset på tillverkningskostnaden.

    mvh humlan.
    Signalerna är bra, hade det tidigare kopplat till en @sat box och då funkade allt jättefint. Så du menar att det kan bero på tunern??

  7. #7
    Ingen som har nått liknande problem förutom jag, kan det kanske lösar genom att installera om gemini??

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av neno83
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Har Du kollat signalen från satelliten/sateliterna in till boxen? Är den dålig, så kan det bero på det. Tyvärr så tror jag inte ALPS tunern är bättre än den "gamla" Philips tunern heller. Utan den lär säkert ha hamnat i boxen, för att pressa priset på tillverkningskostnaden.

    mvh humlan.
    Signalerna är bra, hade det tidigare kopplat till en @sat box och då funkade allt jättefint. Så du menar att det kan bero på tunern??
    Nä, jag tror inte det beror på tunern, det var bara ett konstaterande.... Pröva en annan IMG å testa även andra EMU:s. Det påstås så mycket om vad som är bäst, men dom påståendena håller inte. Utan testa dig fram, till vad som ger bäst resultat för dig. Å ta åxå reda på vilken kortserver som används, då NewCS verkar kunna ge del problem på vissa konfigurationer. Enklast att få allt å fungera är med "Newcamd", men "Mgcamd" kan i ofta ge bättre resultat, men inte alltid. Dessutom finns Gbox, men den lär knappast vara aktuellt, för dig. Letherface IMG verkar fungera bra, vilket även Gemini 2.40 gör (v 2.50 har en del problem) Förutom dom finns t.ex PLi Citrine å SF-Team, som även dom två är mycket fina IMG:n. Den senare med ett helt suveränt upplägg för kunfigurering av EMU:s under blå knapp. Å PLi Citrine är ju känd för att vara den IMG som är mest stabil, å tål att misshandlas mest av alla. Vilket knappast kan sägas om de flesta andra, som gärna dyker när man inst nåt via menyerna. Detta är nästan omöjligt att få PLI Citrine å göra. Jag vågar påstå att det jag skriver stämmer rätt bra, då jag jobbar heltid med support av bl.a Dreambox för Datafixaren, å får givetvis info från massor av kunder, om vad som fungerar bra, å vad som ger problem.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av neno83
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Har Du kollat signalen från satelliten/sateliterna in till boxen? Är den dålig, så kan det bero på det. Tyvärr så tror jag inte ALPS tunern är bättre än den "gamla" Philips tunern heller. Utan den lär säkert ha hamnat i boxen, för att pressa priset på tillverkningskostnaden.

    mvh humlan.
    Signalerna är bra, hade det tidigare kopplat till en @sat box och då funkade allt jättefint. Så du menar att det kan bero på tunern??
    Nä, jag tror inte det beror på tunern, det var bara ett konstaterande.... Pröva en annan IMG å testa även andra EMU:s. Det påstås så mycket om vad som är bäst, men dom påståendena håller inte. Utan testa dig fram, till vad som ger bäst resultat för dig. Å ta åxå reda på vilken kortserver som används, då NewCS verkar kunna ge del problem på vissa konfigurationer. Enklast att få allt å fungera är med "Newcamd", men "Mgcamd" kan i ofta ge bättre resultat, men inte alltid. Dessutom finns Gbox, men den lär knappast vara aktuellt, för dig. Letherface IMG verkar fungera bra, vilket även Gemini 2.40 gör (v 2.50 har en del problem) Förutom dom finns t.ex PLi Citrine å SF-Team, som även dom två är mycket fina IMG:n. Den senare med ett helt suveränt upplägg för kunfigurering av EMU:s under blå knapp. Å PLi Citrine är ju känd för att vara den IMG som är mest stabil, å tål att misshandlas mest av alla. Vilket knappast kan sägas om de flesta andra, som gärna dyker när man inst nåt via menyerna. Detta är nästan omöjligt att få PLI Citrine å göra. Jag vågar påstå att det jag skriver stämmer rätt bra, då jag jobbar heltid med support av bl.a Dreambox för Datafixaren, å får givetvis info från massor av kunder, om vad som fungerar bra, å vad som ger problem.

    mvh humlan.
    Hmm, ok, intressant läsning, har jobbat hela dan idag så hinner inte testa nått idag, får bli imorgon isåfall, har du lite länkar du kan lägga upp eller PM:a om vart alla dessa IMG.n finns.

  10. #10
    Spidde
    Gäst
    dreamboxx.nu har mycke images i downloaden

Liknande ämnen

  1. 500s hängning efter satelitkonf byte
    Av joyeyes64 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 16:11
  2. Segt
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 23:15
  3. Segt med BitComet!?
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 16:17
  4. Segt comhem!
    Av skalkar i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 21:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss