Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Hur liten disk kan man ha i DB:n?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Som en del av ATA standarden kan man låsa diskar.
    Det har alltså inte med xbox att göra specifikt utan handlar om att man ska fixera en disk till en viss enhet.
    Finns tonvis med howtos om hur du låser upp disken med hotswap och liknande.

    http://xbox-scene.com/articles/no-modchip-hdd-swap.php

    där till exempel finns det info om hur du låser och låser upp HDDs.

    Om du har kvar den xbox som disken satt i blir det ju rätt enkelt (för den är väl moddad?).

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Bara för att klargöra några saker...

    För att du ska kunna låsa upp en xbox hårddisk och använda den i en dator eller nått annat än just den xbox som den levererades i... Det går INTE att låsa upp en hårddisk i någon annan xbox än den som den kom med...

    Efter du har låst upp den fungerar den som vanligt i vilken dator eller dreambox som helst...

    Storleken brukar vara mellan 8-10gb...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13

    Re: Hur liten disk kan man ha i DB:n?

    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Jag tänkte sätta in en 8gb hd som har suttit i en xbox.
    Kommer den att funka?
    Jag läste nämligen någonstans att de bara funkar med diskar fårn 40-250gb

    Jag frågar innan jag börjar kruva i boxen.
    Körde med en 8gig seagate för 3år sen fungerade bra.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    LOL, MS är ju roliga. Låster sina diskar...

    EDIT: Atta nu blir jag tvungen å installera windows. Proggen funkar tydligen inte under wine
    testa nyaste crossover office 5.0 annars så är de bara göra som jag ha en fönster install i vmware... funkar utmärkt...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Bara för att klargöra några saker...

    För att du ska kunna låsa upp en xbox hårddisk och använda den i en dator eller nått annat än just den xbox som den levererades i... Det går INTE att låsa upp en hårddisk i någon annan xbox än den som den kom med...

    Efter du har låst upp den fungerar den som vanligt i vilken dator eller dreambox som helst...

    Storleken brukar vara mellan 8-10gb...
    De funkar att låsa upp disken i datorn. De ska finnas en info fil någonstans i xbox:ets moderkort som man sedan kan utvinna ett lösenord ur.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    De funkar att låsa upp disken i datorn. De ska finnas en info fil någonstans i xbox:ets moderkort som man sedan kan utvinna ett lösenord ur.
    Vi tar det från början.

    1, Har du tillgång till xboxen som disken satt i så är det en smal sak att fixa.

    2, om inte så har jag för mig att man kan bruteforca passwordet men det kan ju ta månader

    3, i så fall är det billigare och enklare att gå och köpa en ny, snabbare, tystare, svalare disk för ett par hundralappar.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av eviln
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    De funkar att låsa upp disken i datorn. De ska finnas en info fil någonstans i xbox:ets moderkort som man sedan kan utvinna ett lösenord ur.
    Vi tar det från början.

    1, Har du tillgång till xboxen som disken satt i så är det en smal sak att fixa.

    2, om inte så har jag för mig att man kan bruteforca passwordet men det kan ju ta månader

    3, i så fall är det billigare och enklare att gå och köpa en ny, snabbare, tystare, svalare disk för ett par hundralappar.
    De va ingen fråga de va ett påsående. "De funkar att låsa upp disken i datorn"
    Jag har aldrig haft någon xbox utan jag har fått disken va en kompis som inte behövde den. Han fixade fram koden ur info filen som låg på xboxet., och sedan låste jag upp disken med hdunlock i dos.

    De är inte direkt så att jag behöver en hårddisk till (har redan 1.4TB) men eftersom den bara ligger så kan man passa på, om inte annat så lär man sej nått.

Liknande ämnen

  1. Usb disk i en db7000
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 15:57
  2. Problem med usb disk.
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 16:05
  3. Extern hård-disk
    Av Balders-balle i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 19:36
  4. ComHem box med hård disk...
    Av darude i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 00:44
  5. En liten liten fråga ?
    Av triax i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss