Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Komma igång

  1. #1

    Komma igång

    Tjenna,
    Jag har haft min DM-7000s ståendes ett tag nu och därför inte använt den. Jag kommer inte ihåg något om hur jag skall göra så jag förlitar mig på er som förhoppningsvis kan mer än mig.
    Jag skulle igentligen behöva en guide från scratch om hur jag ska göra. Jag kopplar in allt på normalt sett, jag har en parabol med vridmodul o allt sånt. Jag får in de vanliga kanalerna som inte är spärrade, dvs 1,2,4,6 och några till.

    Som ni förstår så är jag en nybörjare inom detta, men det har väl alla, och jag vill utveckla detta till något stort.
    Det jag behöver är en snabb guide från någon som är rikigt high på detta samt är villig att hjälpa till.
    Tack på förhand och Go jul.

  2. #2
    1. Läs dom guider som redan finns
    2. Läs och sök på/om allt du inte förstår
    3. Om du fortfarande har problem så ställ specifika frågor på det du har problem med
    4. Det finns ingen som orkar eller bryr sig om du inte försöker själv
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jo jag förstår det, men jag tänkte mig bara en snabb guide för att komma igång, sen börjar ju grov o finliret på egen hand.. När man vet att kunskapen finns så tar man ju tillfälle att fråga såklart.

    T-bird, kan skulle du kunna länka en bra guide? Tack..

  4. #4
    Vi har en hel avdelning med guider, har du inte hittat den?
    http://www.comhit.net/forumdisplay.php?f=22
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    har läst en del nu och har en fråga, som kanske bör vara självklar men så är det. Jag läste guiden om att flasha sin dreambox, jag har även läst lite om gemini som är en image vad jag förstår. Vad gör det för nytta att flasha om dreamboxen?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av 40hz Visa inlägg
    har läst en del nu och har en fråga, som kanske bör vara självklar men så är det. Jag läste guiden om att flasha sin dreambox, jag har även läst lite om gemini som är en image vad jag förstår. Vad gör det för nytta att flasha om dreamboxen?
    När du byter image så flashar du. Så om du vill ha en annan eller en nyare image så är det flash som gäller.

  7. #7
    var kan jag ladda hem den senaste gemini imagen?

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Skulle väl tippa på filarkivet
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=67

  9. #9
    tackar.. länken i en guide fungerade ej, så jag frågade. tack

  10. #10
    Sådär, nu har jag flashat om min dm7000s med imagen gemini 4.10, allt gick som det skulle. Jag har försökt läsa i guider med mera men jag vet inte hur jag ska fortsätta nu.

    jag har som sagt flashat min DM med senaste gemini image, vad är nu nästa steg? Måste jag ha ett piratkort, eller fungerar dreambox utan kort nuförtiden?

    emu och cam vet jag inte hur jag skall hantera.

Liknande ämnen

  1. Komma igång
    Av RedRay i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 19:43
  2. DM-500c Komma igång.
    Av balderis i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 21:34
  3. Komma igång!
    Av bn i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss