Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dreambox och CanalDigital?

  1. #1

    Dreambox och CanalDigital?

    Har precis beställt ett CD abonneamang (inte HD, det är att vanligt "Total" ab) från CD Sverige för att dela mellan ett par DB, men jag har börjat inse att jag kanske har gått på en mina, det kommer inte att fungera?
    Hur är statusen för CD's "Conax chipset pairing"? Är de nya korten låsta till de boxar som CD levererar med abonneamnget? Eller finns det en möjlighet att det kan fungera bara man låter bli att sätta in kortet i CD's box?

    Jag har varit i kontakt med CD Finland och de säger så här (var intresserad av deras "Local package"):

    In our new contracts we require these equipment, and you can only use these boxes:
    (because we use conax chipset pairing)

    Canal Digital ITSD81 HD
    Canal Digital CDC-7000ST
    Grundig DSR 6450, 6452, 6454
    Force Z30ST-CO

    Det gör att man ju får lite kalla fötter, men nu är abonnemanget beställt med en massa månaders bindningstid så det är väl bara att vänta på grejerna...

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    53
    Tackad
    2 gånger
    hej! paringen är inte i kraft än vad jag fattar. har kollat här på forumet och det är ett par stycken som har nya abonomang och det funkar utan problem. mvh peppe

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag _tror_ att komboboxen pairar..men inte ngn annan, låt bara bli att sätta in det i deras box =)
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. VU+ Duo och CanalDigital
    Av helander i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 18:50
  2. Canaldigital dreambox
    Av Hiroshima i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 22:02
  3. canaldigital
    Av danab i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 17:46
  4. Dreambox 7020 +Canaldigital
    Av tintin i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 07:04
  5. [LÖST] canaldigital
    Av SSG i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 19:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss