Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DM800 Tuner

  1. #1

    DM800 Tuner

    Hej

    Har en äldre modell av 800, den med tuner som visar låg SNR trots bra signal. Boxen fungerar utmärkt. Har sett att de nyare 800 visar normal SNR. Räcker det med att byta tuner eller ligger det i soft?


    //snake

  2. #2
    är mjukavaran nästan lika gamal som boxen?,snr 74% här, lt5 sp8 image.. får väl anse min box vara gamal då, jo jag hade nog låg snr på de äldre images. har du inga problem med signal/bild, så är de inget tvång at byta image.

    men jag börjar tycka om LT images, speciellt nu när jag lagt in ltlinks.cfg på usb-sticka. om du inte vet vad de är. så linkar den vilka filer och mappar du vill till annat minnne. (usb/CF/oxå HDD men inte lämpligt)

    innebär att flashar du in en ny lt image version. så tar den alla configs från usb minnet. m.a.o funkar de som backup och du slipper göra om alla inställningar. och detta sker HELT automagiskt! efter att du gjort dina links första gången.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Fördelen med att byta är framförallt att boxen blir mycket snabbare & stabilare. Jag kör med GP 4.4 & om vi jämför med GP 3.6 så är det ljusår emellan.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Jag tackar för svaret


    Jag byter

    Mjukvaran är någonstans på 3.xx tiden

Liknande ämnen

  1. Dvb-s2 tuner till dm800
    Av tawoz i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 10:17
  2. DM800 - Tuner och CI-plats
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 13:51
  3. DM800-C tuner
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 21:00
  4. DM800-C + Tuner-S
    Av kavvis i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 18:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss