Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SSD diskar i Dreambox

  1. #1

    SSD diskar i Dreambox

    Hej

    Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna disken, eller liknande, i en Dreambox?

    http://www.corsair.com/ssd/nova-seri...ard-drive.html


    Vill ju gärna hålla tempen nere i boxen och har inget emot om den låter lite mindre :-)
    DM800 HD PVR
    Open PLi - NewCS -mgCamd

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jag har aldrig testat själv, men för ett tag sen så läste jag att det inte var en så bra ide. Drivarna i dreambox var inte gjorda för ssd diskar så man sabba disken ganska fort :/

    Kan hända det har hänt nått senaste tiden, någon mer som vet nått nyare eller kanske testat själv?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Funkar bra i AZBOX, så varför inte i en DB?
    Se: AzBox
    SSD disk isället för mekanisk?

  4. #4
    Hej

    Jag får se det som ett test, köpte disken för 750kr så det är ingen jätte investering.
    Otroligt enkel installation (ok lite tajt var det inne i boxen) i Open PLi, trodde att man skulle behöva konfiga en massa, men det var ju bara att sätta i och starta upp :-)
    DM800 HD PVR
    Open PLi - NewCS -mgCamd

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss