Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: USB till mini usb...

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger

    USB till mini usb...

    Hej
    Någon som kan länka eller skriva var man kan hitta en usb till mini usb som passar i en DM 800HD Se (Serviceporten)
    Tänkte lägga in ny SSL87F ( det är en Ferarri box) samt senaste Pli till denna Ferarribox.


    Är det dessutom någon som har en guide eller lite anvisningar hur man bäst gör detta på en Ferarribox så tar jag tacksamt emot detta oxå ! Har inte pysslat med Ferarri förut.

    // T

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det är en standard kabel, du hittar den var som helst, men du kan flasha över nätverk om du inte har cas error, endast då behöver du gå över serviceporten

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Okey, på samma sätt som med ett SIM 210 då ?
    Har inga "cas errors", och ställde frågan ovan för jag trodde Ferarri krävde mini usb för att undvika cas error.

    Så man loggar bara på via web interfacet, lägger in SSL87b, startar om boxen, loggar på web interfacet igen och flaschar in Pli eller valfri image ?

    / T

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    japp men du måste flasha en image som innehåller SSL87b också, alltså inte valfri image, då kommer du få cas error

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Japp, hade tänkt mig denna http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...t&Number=57752

    Den borde fungera.

    / T

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    orkar inte regga mig, säkert okay annars har du ett säckgäng här
    http://www.sat-universe.com/showthre...224715&page=14

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Tackar !! Ser bra ut oxå !
    / T

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Ja, vad säger man... ett sånt krånglande...
    Testade med flera Images både från sidan jag länkar till ovan samt den som Crille länkar till. Installationerna går felfritt, men....
    när jag valt sateliter (Thor samt Astra) och gör kanalsökning så hittar den max 620 kanaler på Thor och ingen på Astra ?
    Söker om... hittar ca 300 på Thor och inga på Astra. Testade säkert 15 gånger. Samma resultat hela tiden ?
    Testade då på skoj att lägga in en befintlig "lamebd-lista" via Dreamset och "vips"... så funkar allt ??!

    Någon som varit med om något liknande ? Vad kan vara fel ? Är tunerna paj eller ... ?

    / T

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    låter snarare som taskig satellite.xml, om tunern vore paj så borde inte en lamedb hjälpa, men har du testat och klicka i nätverksök i manuellt läge brukar hjälpa

    får du låsning på astra då, kan va taskig signal
    Senast redigerad av crille44 den 2012-07-10 klockan 20:37.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    provat fler -xml listor, gjort nya samt testat Henksats... samma resultat. Signal över 90%

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 20:29
  2. Mac Mini
    Av esson i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 19:55
  3. Mini-pci
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 13:31
  4. mac mini
    Av frejac i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 15:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss