Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Nätverksproblem DM 500

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm, gateway måste passa till din router, kika på din PC eller logga in på router

  2. #12
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag har för mig att vissa routrar har nån säkerhetsfunktion som gör att om man flyttar en nätverkskabel från en enhet till en ny så spärras den utgången (LAN1-4) på routern i 30 minuter eller liknande. Så om du inte redan testat så låt nätverkskabeln sitta i din nya box i 30 minuter eller över natten. Kan vara värt ett försök i alla fall!

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    nja tror du tänker på reserverad ip adress, varför i böveln skulle porten spärras

  4. #14
    Nu har det löst sig. Jag tog mina boxar hem till min tjejs lägenhet och körde på hennes nätverk, och vips så fungerade det klockrent.
    Det konstiga är att jag har kört många 500 och 600 boxar på mitt nätverk tidigare utan några problem.
    Dessutom kör jag en 600 box med samma kabel nu utan problem.
    Och när jag körde nätverkskabel mellan nätverksuttaget i väggen och direkt in i boxen så fungerade inte det heller.
    Samma ip nummer även då: 192.168.0.0
    Jag ringde till Tyfon och frågade om det fanns störningar eller andra problem/hinder i mitt abonnemang, men de sa att det var felfritt och inga som helst begränsningar.
    Konstigt va? Men jag känner mig nöjd med att problemet är löst, och att det inte var fel på boxarna.

Liknande ämnen

  1. Nätverksproblem 500-s
    Av Eko i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 11:40
  2. DM600PVR med nätverksproblem
    Av rogerd i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 20:49
  3. Nätverksproblem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 12:26
  4. Nätverksproblem
    Av El Lokko i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 15:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss