Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 49

Ämne: Stream från Dm via tuxbox?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Nu har jag suttit hela kvällen och trixat. Har lagt in openpli. Kanallista m,m. Kör Mgcam 1.35a. La in mina newcadd.list mg_cfg och vad än jag gör så kommer det ingen bild. Ingen bild ens på många fria kanaler. Hittade en fri kanal och då provade jag streama till raspberryn och wow ingen hackning. Det var ju skit bra. Nu det enda som saknas är ju bild på kanalerna.

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tror att du måste göra DiseqC-inställningar och göra en kanalsökning på boxen innan du lägger tillbaka kanallistorna om du inte redan gjort det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Tror att du måste göra DiseqC-inställningar och göra en kanalsökning på boxen innan du lägger tillbaka kanallistorna om du inte redan gjort det.
    DiseqC-inställningar gjorde jag innan jag la in kanallistan. Men sökning gjorde jag inte. Men gör det nu.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Atomized du är verkligen kung på detta. Hade aldrig kommit på det. Efter kanalsökningen så får jag bild. Men det verkar som att mina kanallister funkar inte

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nej, det är inte alltid det funkar att flytta kanallistor från en box till en annan. Har aldrig grävt ner mig i varför det inte stämmer...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #26
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Vilka kanaler är det som inte funkar? Luktar nästan som det gamla 4.8-4.9-5.0E problemet?
    Har du samma satellites.xml och samma kanallistor med rätt inställningar under DiseqC så ska det fungera.
    Uppdaterer du satellites.xml där Astra 4A har ett annat värde så blir det till att söka om.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Oki. Jag har en sista fråga. Det är så att jag tar båda Sirius och eutelsat 7 grader(digiturk) på en lnb. Så när jag gjorde en kanalsökning på Sirius så fick jag in eutelsat med. Jag fick tag i en sån inställning förut men nu vet jag inte hur jag ska göra. Vet du nåt om det?

  8. #28
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kurdsson Visa inlägg
    Oki. Jag har en sista fråga. Det är så att jag tar båda Sirius och eutelsat 7 grader(digiturk) på en lnb. Så när jag gjorde en kanalsökning på Sirius så fick jag in eutelsat med. Jag fick tag i en sån inställning förut men nu vet jag inte hur jag ska göra. Vet du nåt om det?
    Hmmm...
    Har du lagt till 7E under sat.konfig? Det är bara att mappa den till samma DiseqC som Sirius.
    Du får välja "ej standardkonfiguration" om du inte redan har gjort det.
    Glöm inte att ladda om kanallistan och reboota efter att ha varit i sat.konfig och ändrat. Sen ska det funka.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    109
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Hmmm...
    Har du lagt till 7E under sat.konfig? Det är bara att mappa den till samma DiseqC som Sirius.
    Du får välja "ej standardkonfiguration" om du inte redan har gjort det.
    Glöm inte att ladda om kanallistan och reboota efter att ha varit i sat.konfig och ändrat. Sen ska det funka.
    Så här har jag inställt.
    1 hotbird
    2 sirius
    3 thor
    3 typ tomt

    Menar du att jag ska lägga in 7e också på 2 an tillsammans med sirius? Går det välja 2 st i menyerna?

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kurdsson Visa inlägg
    ***Menar du att jag ska lägga in 7e också på 2 an tillsammans med sirius? Går det välja 2 st i menyerna?
    Citat Ursprungligen postat av kurdsson Visa inlägg
    ***Det är så att jag tar båda Sirius och eutelsat 7 grader(digiturk) på en lnb. Så när jag gjorde en kanalsökning på Sirius så fick jag in eutelsat med. Jag fick tag i en sån inställning förut men nu vet jag inte hur jag ska göra.**
    Jag har tänkt prova detta tidigare men ej gjort det, ja inte nödvändigtvis med dessa 2 positioner, men så vart det nu.
    Min Solo2 stödjer ju inte blindscan (heter det så) så jag la till en icke representerad trp, men det låste ingenstans för mig.
    Men du kanske har en mer förlåtande inställning mellan 5 & 7 samt även en förlåtande LNB.
    Men det är väl typ så du måste göra, om du inte har "inställningen" kvar som du fick tidigare var det kanske en fil som hette satellites.xml ??? då kan du säkert få hjälp någon här.

    NB Tycker ändock du skall uppgradera din mottagare (ursäkta)

Liknande ämnen

  1. Ta upp stream från annan Dreambox
    Av pelle_ag i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 12:20
  2. problem med stream från db till pc
    Av LancelotSweden i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-01-15, 21:44
  3. stream från db dör regelbundet
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 18:24
  4. Stream FRÅN DB till Dator med text.
    Av oddball i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 17:50
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss