Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: hus,parabol,nätvärk, osv

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger

    hus,parabol,nätvärk, osv

    tjena ska flytta till hus enplanshus med källare dvs, en fråga antar att jag inte kommer ha nätvärksanslutning overallt, då jag bara har upp till 24mbit via telejack, en fråga nu hur ska jag gora så jag får nätvärk overallt,? tror ni de går att kora med en internet forlängaradapter alltså en sådan http://www.elgiganten.se/product/dat...erksforlangare ???

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Nätverket kommer in i ditt hus på en (1) punkt. Sedan sprider du det runt i huset själv. Du väljer mellan tråddraget och trådlöst nätverk: oftast blir det en blandning av bägge. Trådlöst ger mindre sladdar och tråddraget ger betydligt högre överföringshastighet och säkrare anslutningar till utrustningar.
    Efter ditt modem kommer du antagligen att koppla en switch eller router.Till exempel en sådan här:
    http://www.kjell.com/sortiment/dator...gigabit-p68830 (Finns i allt från 5 - 24 portar.) Med en router som har möjlighet till trådlöst nätverk kan du ansluta de av dina pryttlar som kan anslutas trådlöst.

    Du kan behöva en nätverksförlängare som den du föreslog om inte signalen är stark nog (eller att dra en kabel)

    Det heter nätverk inte något annat. Värk är när du har ont.

    Lycka till!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    nätverk! nöjd?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ja, jo. Är rätt nöjd.

    Någonstans har jag en bild från en Expertbutik där de sälde nätvärksadaptrar på rea. Har för mig att de inte uppskattade att jag frågade om de skulle anslutas till huvudvärket.

    (För alla de som inte är urinvänare i Sverige finns det många ord som går att få rätt)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Du ser ut att vara utan å på ditt tangetbord här får du några som du kan göra copy&paste på ååååå ÅÅÅÅÅ


    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Ja, jo. Är rätt nöjd.

    Någonstans har jag en bild från en Expertbutik där de sälde nätvärksadaptrar på rea. Har för mig att de inte uppskattade att jag frågade om de skulle anslutas till huvudvärket.

    (För alla de som inte är urinvänare i Sverige finns det många ord som går att få rätt)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Vilken tur att du är så generös

    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Du ser ut att vara utan å på ditt tangetbord här får du några som du kan göra copy&paste på ååååå ÅÅÅÅÅ
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Det går även med "homeplug" så kan man köra nätverket via elutagen...
    dock dyr som f...n...och kan bli problem har jag hört om man kör över olika faser...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Mina TP-link går då bra i bostadshuset på olika faser,
    men till ett uthus (CCTV) kabelvägen +70 meter med centralen c:a i mitten måste jag köra på samma fas.
    Så jag trodde bara det hade med avståndet att göra.

    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Det går även med "homeplug" så kan man köra nätverket via elutagen...
    dock dyr som f...n...och kan bli problem har jag hört om man kör över olika faser...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ny parabol...
    Av jonsa79 i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 19:10
  2. Parabol för sky 28.2
    Av dragonevo i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-18, 17:02
  3. [LÖST] Parabol......
    Av JJay i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 18:30
  4. Parabol
    Av PibesiLL i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 08:01
  5. self sat parabol
    Av jonzeboy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 20:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss