Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM800 HD + Streama från annan enhet

  1. #1

    DM800 HD + Streama från annan enhet

    Hej!

    Jag har en DM800 HD clone i en annan bostad än den jag bor i för tillfället. Jag vill veta om jag kan streama innehållet (det som visas på den boxen) till en dator/tv på en annan ort?
    Hur fungerar det isåfall? Kan jag använda den boxens parabol och imagefiler osv i en dator eller tv?

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av p.sweden Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en DM800 HD clone i en annan bostad än den jag bor i för tillfället. Jag vill veta om jag kan streama innehållet (det som visas på den boxen) till en dator/tv på en annan ort?
    Hur fungerar det isåfall? Kan jag använda den boxens parabol och imagefiler osv i en dator eller tv?
    Inte stenkoll på kloner, men det borde gå. Öppna portar i routern i bostaden där boxen befinner sig. Då kan du gå in i Telnet, FTP, OpenWebif (stream) etc. Men du kan enbart streama högsta kvalité om det är rätt nice internet. För att kunna streama alla kanaler krävs 15 Mbit (upp) i den bostaden minst.

  3. #3
    Tack för svaret!

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 11:12
  2. Streama från DM600 från annan ort
    Av AndersH85 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 11:00
  3. Streama från dm800 till telefon/wifi/3g
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 10:01
  4. Mounta hdd från en Dm800 till en annan?
    Av johansjostrand i forum Dreambox
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 08:50
  5. Spela in från annan enhet
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 14:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss