Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Problem med internet DM800 HD Kon

  1. #1

    Problem med internet DM800 HD Kon

    Tjena!
    Har en DM800HD Klon som jag har svårt att få uppkoppling till internet med, det enda som hjälper är omstarter, kan behöva sitta och starta om den i upp till en timme innan den får nätverk. När jag fick igång nätverket uppdaterade jag PLi och det blev bättre men inte bra. Har även kollar i routern och allt ser ok ut vad jag kan se. När jag kör nätverkstest blir "namnserver" och "ip-adress" markerade som obekräftade. Någon som vet vad felet kan vara?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Lite mer uppgifter kanske, kör du TP kabel eller trådlöst etc

  3. #3
    Jag kör TP kabel direkt från modemet. Har Bredbandsbolaget som internetleverantör om det spelar någon roll... Har dessutom testat att brygga modemet vilket gör att den inte förser dreamboxen med en lokal ip utan får en extern ip direkt, utan att det blev någon skillnad... Har testat kabeln med datorn och därmed uteslutit att det inte är några fel på kabeln.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Jag skulle testa att sätta upp en enkel router och låta den dela ut adress till boxen. Det låter som om din ISP'ns macadresslåsning mot din box funkar dåligt, genom att ha en router som får ta hand om den biten eliminerar man detta. På köpet får du en FW som förhindrar någon att på ett enkelt sätt ta sig in i din box, nu verkar det vara helt öppet.

  5. #5
    Har testat att låta en annan router dela ut ip utan att det blev bättre, har börjat fundera på att det kan ha åskat när jag inte var hemma och att nätverkskortet fått en smäll...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Har boxen fungerat tidigare ? och "bara" blivit så här så kan ju åskan ha gjort något... Men kan du testa att sätta en static IP/DNS/GW ?

  7. #7
    Boxen har fungerat felfritt under drygt ett år, har testat att sätta statisk ip, dns och gateway är väl alltid samma eller är jag ute och cyklar nu?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    testa sätt routerns ip some gateway och 4.4.4.4 som dns

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av freddan83 Visa inlägg
    testa sätt routerns ip some gateway och 4.4.4.4 som dns
    Vad menar du med " ip some gateway"?

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jasj4 Visa inlägg
    Boxen har fungerat felfritt under drygt ett år, har testat att sätta statisk ip, dns och gateway är väl alltid samma eller är jag ute och cyklar nu?
    Om du har en vanlig hemmarouter som de flesta har så kan du sätta routerns IP-adress som default gateway och DNS server.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Internet problem dreambox 404
    Av filipxehren i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 15:14
  2. Streama DM800 till internet
    Av zaffe i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 16:29
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 10:06
  4. Problem med Internet
    Av matte i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 15:26
  5. Problem med Internet Explorer
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 08:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss