Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Var finna en drivrutin till DM800SE?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Var finna en drivrutin till DM800SE?

    Hej!
    När jag skulle byta image på min DM800SE med DreaUp, så hittar datorn ingen drivrutin. Var finna en sådan, någon som vet?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Den er också her :

    http://llk.dk/gbonp8

  4. #4

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack piphalu, men glömde nämna att min DM800SE är en clone och då kanske det händer grejer om jag lägger in en drivrutin för en originalbox?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack Bosse! Ett bra program för uppdatering av drivrutiner, men tyvärr visade deras försök till uppdatering att drivrutinen för min box är förlegead och inte går att uppdatera. Första gången jag råkar ut för något sådant ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Vad är det du behöver?

    SSL bootloader eller image? vad säger dreamup och borde du inte använda en patchad dreamup för en clone..

    kanske en skärmdump av vad dreamup säger .

    Hittade denna, kan de va nåt

    https://jb8a8f8.com/support/index.ph...y-flashup.108/
    Senast redigerad av piphalu den 2017-09-19 klockan 07:40.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Detta program CP210x_VCP gör det möjligt att använda en USB-port som Comport - de nyare datorerna har inget
    comport - dette komportprogram fungerar excelably - och har intet med at göre med din box.
    o

    Jag använder även SERIAL MODE genom att uppdatera mine boxe och oavsett om du använder
    DreamUP eller Ferrari Filler - båda verker - de arbetar för båda org. och clone boxe och förstöra inte något.

    Ferrari Filler_1_3_3_7fse

    DreamUP_1_3_3_12


    Du kan också uppdatera din DMbox i STOP MODE - men du vet säkkert hur du gör det.

    Du måste vara säker på att imaget du vill infoga matchar din klon.

    Jag har flere DM800se och de är alla kloner - MEN jag har ändrat til A8P Sim Cards för att göra dem originale DM800se och de fungera bätre end clonerne - aldrig gröna sidor längre - tänk på det.

    http://www.mixeshop.com/security-a8p...0se_p0065.html


    vh / Bosse
    Senast redigerad av Bosse3050 den 2017-09-19 klockan 08:29.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av piphalu Visa inlägg
    Vad är det du behöver?

    SSL bootloader eller image? vad säger dreamup och borde du inte använda en patchad dreamup för en clone..

    kanske en skärmdump av vad dreamup säger .

    Hittade denna, kan de va nåt

    https://jb8a8f8.com/support/index.ph...y-flashup.108/
    Anslötförst boxen till PCn via service-porten och USB på PCn. Då ska ju datornnormalt hitta boxen, men så icke nu. Har försökt uppdatera drivrutinen med bådeIOBIT-s och nu senast Winzips program, men båda säger att drivrutinen ärföråldrad och uppdaterar inte drivrutinen. I och med detta hittar varken DreamUpeller Sunray min box. Har f.ö. båda programmen nedladdade sedan många år. Jagfår aldrig upp gängse ruta, där jag skriver i boxens lokala nätverksadress och comport.Jag har både Sunray och DreamUp nedladdade sedan många år, men ingen av domhittar min box, vilket de gjort tidigare och här tror jag fel drivrutin ärboven i dramat? L Men det kan vara annat … Displayen pajade bara någotår efter det jag köpt boxen, så där finns bara en svart ruta, men jag harkunnat flasha och boxen funkar detta till trots.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    [FONT=Times New Roman][/FONT][FONT=Calibri][/FONT][FONT=Calibri]Bosse, eftersom PCninte finner min DM800SE och mina lite äldre program för flashing inte hittarboxen, så tror jag det är kört även med nyare versionerna av program förflashing? Men skulle jag få PCn hitta boxen, så vore det säkert bättre attuppdatera det program jag vill använda.
    Det kan också vara serviceporten som strular, eftersom det gärna vill åka isäri den delen av boxen. Har fått trycka ihop anslutningen till tunern ett flertalgånger, när boxen tappat bort tunern. Nu sitter den dock fixerad med ett buntband.Sitter problemet där, så är ju ditt förslag att använda USB intressant och välvärt att testa. Räcker det då alltså med att enbart ansluta boxen till PCndirekt via USB, öppna programmet CP210x och sedan öppna DreamUp och ladda hem lämpligimage? Blir allt alltför struligt så gör jag det jag tänkt med min VU Zero, därdet förhoppningsvis funkar bättre.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  2. Drivrutin till en Irexpress
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:20
  3. USB DRIVRUTIN
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 13:30
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 01:18
  5. Drivrutin
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 06:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss