Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: noob fråga mo pc editor och nlb image

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det kan nog vara lite lurigt att plocka i och ur disken. Det som händer när man stoppar i en disk är att /var flyttas över till disken. Plockar man sedan ur disken så skall ju /var flyttas tillbaka till flashen igen.
    Jag tror inte det är att rekommendera att hålla på och flytta i och ur disken...

    Om boxen går segt med disken i så beror det nog på att du har timeshift aktiverat? Jag brukar också tröttna på timeshift då det kan göra boxen lite seg i vissa lägen, men då räcker det att avaktivera timeshift tycker jag.

    Jag har aldrig labbat med att ftp:a över databasen direkt till boxen, men jag läste någonstans att PCEditor döper filen till db.dat.edited när programmet ftp:ar upp den. Så skall man ftp:a upp den manuellt så kanske man ska använda det namnet också. Tanken är väl att boxen vid nästa omstart upptäcker att det finns en db.dat.edited och läser in den.
    Det tråkiga är att de första veckorna brukar det fungera bra med disken, sen blir det sämre och sämre.

    Det är fullt möjligt att det är du som gav mig det svaret i ett annat forum, den man lägger in hamnar i en mapp och sen när den ska vara "redo" efter omstart hamnar den i en annan mapp. Jag har provat alla, även den som boxen använder live. Den fungerade även om jag bytte under drift sas, men sen försvann ändringarna vid omstart.

    Orkar jag bry mig igen så ska jag logga vad som händer men troligast är väl att jag byter image om jag får mer problem.

  2. #12
    Jag hittade Dcc 2,92 (Dreambox control Center) http://www.satellitefun.org
    Funkade direkt för mig, kanske inte det snyggaste programmet men de funkade attredigera kanallistorna i.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Nemo Visa inlägg
    Jag hittade Dcc 2,92 (Dreambox control Center) http://www.satellitefun.org
    Funkade direkt för mig, kanske inte det snyggaste programmet men de funkade attredigera kanallistorna i.
    Japp, kör den också. Använder den inbyggda ftpn i den. Jag ger upp detta nu och satsar på en annan image när jag får tid.

  4. #14
    Kör sedan igår Fantacy som helt plötsligt behagade fungera :/ där får jag pceditor att funka vet inte varför eller hur men men de bryr jag mig inte i. DCC funkar inte det som funkat klockrent.
    Däremot kan den inte ansluta till downloadservern istället lite konstigt eller ngt annat via nätverket, men de e nog en justeringsfråga hoppas jag.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Nemo Visa inlägg
    Kör sedan igår Fantacy som helt plötsligt behagade fungera :/ där får jag pceditor att funka vet inte varför eller hur men men de bryr jag mig inte i. DCC funkar inte det som funkat klockrent.
    Däremot kan den inte ansluta till downloadservern istället lite konstigt eller ngt annat via nätverket, men de e nog en justeringsfråga hoppas jag.
    Alltid spännande det här totalt ologiska beteendet för oss (mig?) som inte är kapabla till att analysera koden i imagen och lista ut vad som felar.

  6. #16
    Var tviúngen att lägga in ett script (scriptx från fantacy) & ändra adressen till servern men efter det funkar uppload/download för plugins & spel.
    Verkar mycket stabil & bra, knapparna för timeshift & inspelning funkar direkt STORT plus.
    E ju lite andra grejjer som man saknar från andra men så e de väl alltid.
    JO fick ju byta ned till 2,14 för att scriptet skulle funka men det går väl att uppdatera igen

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Nemo Visa inlägg
    Var tviúngen att lägga in ett script (scriptx från fantacy) & ändra adressen till servern men efter det funkar uppload/download för plugins & spel.
    Verkar mycket stabil & bra, knapparna för timeshift & inspelning funkar direkt STORT plus.
    E ju lite andra grejjer som man saknar från andra men så e de väl alltid.
    JO fick ju byta ned till 2,14 för att scriptet skulle funka men det går väl att uppdatera igen
    ok, coolt. Ska testa nån gång :thumbup:

  8. #18
    Då har jag hittat en lösning som känns hållbar
    db.dat som är editerad i pceditor skickas in i till /var, ersätt den som är där. Ta bort db.dat.orginal och ändra namn på db.dat till db.dat.orginal.

    Finns andra vägar att gå men det här är en.

    Fungerar för mig.

Liknande ämnen

  1. Dreambox NOOB-frågor
    Av Daikatana i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 07:41
  2. noob som behöver hjälp
    Av Erik- i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 14:26
  3. Noob som behöver hjälp
    Av vukan i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:49
  4. lite noob frågor..
    Av strachan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 17:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss