Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Dg station mutan hu funkar den

  1. #1

    Dg station mutan hu funkar den

    Ok vill bara säga det att jag är helt nybörjare på detta.

    Jag har fått låna en en Dgstation Mutan 200s eller var det var. Jag har ett abb hos Canal digital men den boxen som jag har är hel kass. så nu skulle jag vilja använda denna box som jag har fått låna. men kan ej få den att funka, det jag har gjort är att bara kopplat inden och satt in kortet i den och sökt men den hittar inga kanaler, Så jag gör ju något fel. Eller kan den bara användad till CS, men det är inte det jag vill. Snälla någon här som kan hjälpa mig


    //JBL

  2. #2
    denktenk.com kanske?

  3. #3
    Tack mr richard

    Men de tar tyvärr inte emot några nyregisteringar så är det någon som vet och kan förklara.

    Tack på förhand

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har aldrig haft en mutant 200, men principen är samma på alla såna här boxar. Du måste gå in i menyerna och hitta var du kan ladda ner "cams" eller "emus". Det kan heta något med "plugins" eller "panel" kanske.

    När du hittat det stället laddar du ner NewCS och mgcamd. Sedan kan man ev. behöva pilla på config-filerna till dessa, men oftast funkar det direkt med kortet i boxen. Du kanske också måste ställa in någonstans i menyerna att NewCS och mgcamd skall starta automatiskt när boxen startar.

    Det skulle underlätta för folk att hjälpa dig om du talar om vilken image du kör i boxen. Står det något när du startar boxen?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Tack atomized

    Skall kolla när jag kommer hem och får då återkomma

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    Menar du att boxen inte hittar några kanaler när du gör kanalsökningen?
    Isåfall har du säkert felaktiga LNB inställningar, kolla på menyn under LNB-Settings
    och lägg till Thor.

  7. #7
    Nä kanlare hittar den när jag söker ca 400 kanaler, men det går ju bara att se på de olåsta. Och det är det som jag
    tycker är konstigt. Det står tyvärr inget om någon image jag har.

    //Jbl


    Men det jsg hittade på relook.nu om att man skulle installera Highland imagen men var fan får man tag på den
    Senast redigerad av JBL den 2010-11-22 klockan 20:46.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JBL Visa inlägg
    Nä kanlare hittar den när jag söker ca 400 kanaler, men det går ju bara att se på de olåsta. Och det är det som jag
    tycker är konstigt. Det står tyvärr inget om någon image jag har.

    //Jbl
    Det är inte alls konstigt att du bara kan se okodade kanaler. För att kunna läsa ditt kort och få tillgång till kodade kanaler måste du installera det som jag skrev tidigare. NewCS är en kortserver som läser ditt kort och mgcamd är en klient som får koder från kortservern och avkodar bilden. Det är likadant på alla Linux-boxar att man bara MÅSTE få igång en kortserver och en mjukvaruklient för att kunna se kodade kanaler. Jag föreslog NewCS/mgcamd för att de är vanligast och brukar fungera bra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Och var hittar jag de för den där Highland imagen som han på relook sa var bra hittar jag inte, Och fur får man in de sedan i boxen

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har några dokument du kanske skulle ha nytta av. Men jag kan inte ladda upp dem till filarkivet, för det finns ingen area för Relook eller någon Övrigt area där jag kan lägga dem. Och de är för stora för att skicka som bilaga till detta inlägget. Men fixar de filarkivet ska jag ladda upp dem.

    Under tiden, har du tittat i menyerna som jag sa? Har du hittat Plugins -> NLB Panel eller något liknande? För om du hittar det så kanske du inte alls behöver installera någon ny image...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss