Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vill inte starta brännda xbox1 spel på min 360

  1. #1

    Vill inte starta brännda xbox1 spel på min 360

    Nu har säkert jag gjort fel från första början... men i af så får jag inte spelen att starta, jag får upp nån sorts felkod X: 5014.0 B 1884.0 jag får alla brännda 360 spel till att funka.

    MVH
    Last Man On Earth©

    DreamBox DM 7000S 160GB HD
    Andy´s CVS i Flash
    Peter Pan Neverland 1.0 On USB
    Gemini 4.40 On USB
    Motorstyrd LNB

  2. #2
    asså , du har formulrat frågan väldigt konstigt
    Är din fråga att du inte får xbox spel att fungera på xbox360?

    I så fall:
    *Kolla så spelet är supportrat i 360:n
    *Ladda ner update via xbox live
    *Är din tv inställd på PAL-60
    *Är spelet PAL version ?

    Backward Compatability

    .

  3. #3
    Nu famlar jag bara här men är det inte så att bara vissa sätt att bränna xbox(1) spel stöds av xbox 360. om jag inte minns helt fel så måste man tex bränna på "+r dl" även med xbox(1) spelen (möjligt att det har ändrats med xtreme 5.2 firmware, tyckte jag läste något om det)

  4. #4
    @ trollhattan

    Ja jag har en 360 och jag får inte brännda spel till gamla Xbox att funka, allt det där du har skrivit har jag kollat upp men det är fortfarande svart i rutan...

    @ Ripleyonline

    Jo jag har läst lite om detta också men det verkar som om det enda sättet att bränna på i så fall heter extreme backup och man ska tydligen ha någon "SS"- fil med i det hela och jag har inte några sådana filer i de spel som jag har laddat ner...

    MVH
    Last Man On Earth©

    DreamBox DM 7000S 160GB HD
    Andy´s CVS i Flash
    Peter Pan Neverland 1.0 On USB
    Gemini 4.40 On USB
    Motorstyrd LNB

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Har för mig man måste ha några filer från MS till varje Xbox spel man ska spela på Xbox360, annars är det inte kompatibelt eller något sånt.

    Men nu gissar jag bara, har dock hört att man måste göra saker med de äldre Xbox spelen för att de ska gå att spela på Xbox360.

    Har man orginalspel ska man kunna dra ner grejer från Xbox live för att kunna spela xbox spel på xbox360

    Har du kolla här efter mera information

    http://www.xbox360.com/

    Alternativt kan du kanske köra Xbox spelen på Xbox än så länge och vänta på att en permanent patch via "chipping" kommer. Då lär det funka perfekt.

Liknande ämnen

  1. DM600 vill inte starta
    Av dsg33 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 18:40
  2. NFS server vill inte starta.
    Av card i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 02:22
  3. Dream Box 7000s vill inte starta.
    Av roshni0225 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 09:28
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 05:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss