Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Svårare att smita ifrån licens nu?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av rask300
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    TV-licens måste man väl bara betala om man kan ta in markbundna sändningar. Så om du plockar bort tunerdelen i tv:n och kör CanalDigital eller Viasat genom scarten så kan du se på tv i lugn och ro...
    Går tyvärr inte om du är privatperson, klippt från radiotjänst :
    17. Kan jag ta bort kanalväljaren och undantas från avgiftsskyldigheten?

    Nej, företag och föreningar (juridiska personer) som innehar tv, video och videokamera med kanalväljare eller dator med tv-kort i andra lokaler än sådana som är avsedda för bostadsändamål kan undantagas från avgiftsskyldighet om mottagaren åtgärdas enligt lagen (1989:41) om TV-avgift. Detta gäller inte privatpersoner som därmed inte kan koppla ifrån kanalväljaren för att undantas från avgiftsskyldighet.
    där ser man... plasma eller projektor som inte har kanalväljare/tuner från början borde fortfarande funka då.

  2. #12
    4. Vad räknas som tv-mottagare?

    Som tv-mottagare räknas sådan utrustning
    som kan ta emot och förmedla rörliga bilder, d v s:

    - TV
    - Video med kanalväljare
    - Dator med tv-kort
    - Videokamera med kanalväljare
    - Inspelningsbar DVD
    - Digital-tv-mottagare

    *****************************************

    dra mig i brallan.... dom har verkligen ändrat om i reglerna på radiotjänst. Min Dator tar emot och förmedlar rörliga bilder detsamma gäller min monitor. faan... tom mitt blädderblock kan förmedla rörliga bilder

  3. #13
    Å snart åxå mobiltelefon.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tv-licens är snart ett minne blott, det kommer att kallas medialicens istället. Hur å vem som kommer att behöva betala är jag inte säker på.

    mvh humlan.
    som ja förstått de kommer de ligga på skatten så den som betalar blir alla som jobbar typ.... oavsett om man har tv eller inte...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Tv-licens är snart ett minne blott, det kommer att kallas medialicens istället. Hur å vem som kommer att behöva betala är jag inte säker på.

    mvh humlan.
    som ja förstått de kommer de ligga på skatten så den som betalar blir alla som jobbar typ.... oavsett om man har tv eller inte...
    å det är ju dom som inte jobbar som tittar mest på tv :lol:

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    skulle gärna jobba om de fanns jobb... och får man en regering som vill ta bort allt för dom svagaste och ge mer till dom rika så kan man no sälja tv och allt.. vetefan om ja ens kommer kunna ha nån lägenhet längre då...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av rask300
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    TV-licens måste man väl bara betala om man kan ta in markbundna sändningar. Så om du plockar bort tunerdelen i tv:n och kör CanalDigital eller Viasat genom scarten så kan du se på tv i lugn och ro...
    Går tyvärr inte om du är privatperson, klippt från radiotjänst :
    17. Kan jag ta bort kanalväljaren och undantas från avgiftsskyldigheten?

    Nej, företag och föreningar (juridiska personer) som innehar tv, video och videokamera med kanalväljare eller dator med tv-kort i andra lokaler än sådana som är avsedda för bostadsändamål kan undantagas från avgiftsskyldighet om mottagaren åtgärdas enligt lagen (1989:41) om TV-avgift. Detta gäller inte privatpersoner som därmed inte kan koppla ifrån kanalväljaren för att undantas från avgiftsskyldighet.
    man får helt enkel säga att man kastat tvn på lokala tippen & använder nu endast en monitor för att kolla på dvd o liknande.
    VU+

  8. #18
    Nu tror jag att det är så att TV avgiften (mediaavgiften) aldrig kommer att betalas via skattsedeln, det kommer att vara en avgift till ett statligt bolag, för då kan politikermaffian bolla med pengarna som dom vill själva utan att det går in i statskassan först, och sen inte minst, vi goda medborgare ska inte kunna räkna ut hur högt skattetryck vi har i landet.

    undrar hur många kronor av en intjänad och skattad hundring som inte passerar statsapparaten?
    Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

    Den som väntar på nån som har gått, väntar alltid för länge.....

  9. #19
    Det är så sjukt. Nu har man gjort det tekniskt möjligt att ta betalt på ett vettigt sätt - nämligen genom abonnemang. Självklart ska betalning ske på det viset istället för någon påtvingad skit via skatten.

    Har man kabel-tv så betalar man via sitt kabel-bolag, samma sak med satelit.

    ...och det här säger jag på ett piratforum

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Har man kabel-tv så betalar man via sitt kabel-bolag, samma sak med satelit.
    Man betalar inte sin TV-licens på det sättet om det är det du menar....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 07:20
  3. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  4. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00
  5. TV licens
    Av jamhan053 i forum TV
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss