Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: TV-licens?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Atrix
    Jag håller med alla tre ovan. Att strunta i att betala är inte rätt sätt att sköta det på. Anarki anser inte jag passar i ett demokratiskt samhälle.
    ...och när blev dolda skatter demokratiska?
    Licensavgiften är inget annat än en skatt då avgiften inte har något med brukande av tjänsten att göra.

    Den dagen man har rätt att välja bort SVT ur utbudet så ska jag betala för det.
    Men så länge det kostar för innehavet av TV apparat så blir det inte en spänn från mig.

    Ungefär som att jag var tvungen att betala konsum en avgiftbara för att det finns i kvarteret, trots att jag hellre handlar på ICA.

    Skatt är vad det är så då kan de väl för fan ta in pengarna på skattsedeln istället.

    EDIT: Ang vad man säger till radiotjänst?
    -"Hej jag vill säga upp mitt TV innehav."
    -"Varför då?"
    -"För att TVn gått sönder och om jag måste köpa både en boxjävel och en ny TV så skiter jag hellre i det."

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av strachan
    Kanske är rykten, men har hört att dom brukar köra med exempelvis.. "Hej, vi fick ett samtal från dig angående problem med TVn", "Nää.. den funkar fint", "Jasså, så ni har en TV...". Låter väldigt osannolikt iofs Och i sånna fall så skulle det kunna gå precis hursomhelst beroende på hur man svarar..
    Kan vara så att dom tar till alla möjligt knep för lura licenssmitarna. Läste på nått forum att dom ringt upp till en och direkt frågat" hej, vad gör du?" "- Njae.. jag gör väl inget speciellt.. kollar väl på tv" "jasså, jag ser att du inte betalar avgiften"
    :lol: :twisted:

Liknande ämnen

  1. Boxer och TV licens
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 01:09
  2. TV-licens ... fråga ?
    Av csan i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 17:01
  3. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  4. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00
  5. TV licens
    Av jamhan053 i forum TV
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss