Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Köpa ny tv

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kalle_P jag tror inte det, inte ens i USA vad jag vet. Men det är pågång, tekniken har ju just hunnit ikapp så att säga.

    Men det är bra att ha en skärm som klarar 1080p tycker jag.

    http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6361600-1.html

    Jag skulle vänta med att skaffa ny TV (platt skärm) tills nästa jul, då lär priserna vara lägre och alla skärmar av 1080p slaget förmodligen Precis som det först nu börjar komma WideScreen dataskärmar, 4:3 kommer fasas ut tillslut.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag tycker själv HD-TV ser jäkligt bra ut på monitorn.19" 1280x1024 , har inte råd med större.
    Det är bara inte cool att snacka om 1080p eller i när man inte har resourcer och visa dom. Då menar jag den, i mitt tycke ,falska marknadsföring av TV apparater som bara kan visa 1366x768. Där är jo bilden nedskalad med tillhörande liten kvalitetsförlust .
    Nu rör det här bara begreppen för om bilden är OK måste var och en själv avgöra, när han köper TV.

    Mvh Kalle

    [img][/img]

  3. #13
    Fråga är om man någonsin kommer ha nytta av 1080p i en vanlig tv sädning.

    När jag har snackat med Sony och Samsung på deras seminarium tvekar dom. Men
    du kommer ha stor nytta av det när det gäller konsoler, dvd och dator-tv koppling.


    pst. ps3! :shock:

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kalle_P självklart är det så, det handlar ju om att sälja från branchens sida.

    Jimmi jo iofs de är sant. Det kanske inte är nödvändigt att skaffa 1080p skärmar just nu. Antar 720p räcker.

    Men det största problemet i europa är nog snarare att det är så få hdtv sändnigar. Då är det ju helt meningslöst med en sådan skärm.

    Och fattigmans varianten är ju att använda en 19-21tums dator CRT monitor, den klarar ju HDTV eller i alla fall ännu högre upplösningar så man kan titta på formatet i alla fall om än i ett fönster.

    Dock måste jag påpeka att 1080p kräver ganska mycket krut av datorn, i alla fall än så länge då det inte finns några grafikkort (vad jag vet) som har äkta hårdvarustöd för de olika dvd och hdtv formaten.

    Jag har 3.0Ghz P4 och de räcker fint för 1080p som är encodat med WMA, men kör jag quicktime hdtv trailers för filmer så laggar det duktigt. Även .avi filer (divx och xvid) i 1080p formatet går bra att spela upp.

    Förmodligen klarar de nyare processorerna av att spela upp detta utan problem. Sedan har jag läst en den om uppspelningsproblem och många påstår att koden inte finslipats för uppspelningen av olika format ännu till datorerna då HDTV inte slagit igenom.

  5. #15
    DennisOlof:
    Sändningar med 1080 finns redan sen länge på flera satelliter.
    TV-kort för hdtv finns redan sen länge.
    Var har du varit det senaste året?
    ps. Börjar det inte bli dags att uppgradera datorn? ds.
    7.62mm - One size fits all. xx/

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    maximus neeej jag orkar inte uppgradera min dator. Jag tröttnade på all ny teknik som kom hela tiden, så jag sket i det och är kvar på Skt 478.

    Jag ska fixa andra grejer först innan jag skaffar ny dator. T.ex. raid system eller externt lagringssystem för mina hårddiskar.

    Är lite trist att detta inte fanns förut för två-tre år sedan, men nu när SATA kommit ordentligt så finns det system för att köra grejerna externt. Vill ju ha en tystare dator då den är i sovrummet.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Sändningar med 1080 finns redan sen länge på flera satelliter.
    Jag tror maximus har läst litet slarvig :wink: Det som söktes var kanaler med 1080p. Kanaler med 1080i finns jo en del.

    Mvh Kalle

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Det har kommit massor av paneler som klarar 1080p under hösten.

    Prisvärt budget alternativ är tex Samsung LE-40S71 för under 14000 eller lillebror 32tum för under 9000
    ops:

    Antar att jag blivit lite ouppmärksam och mätt sedan jag skaffade projektor...

Liknande ämnen

  1. Köpa box.
    Av Dashiva i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 20:53
  2. Vad ska jag köpa för box?
    Av Larsson i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:07
  3. Var köpa?
    Av stalior i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:04
  4. Köpa M2 ?
    Av slisken i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 07:36
  5. vad ska man köpa?
    Av bonum i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 11:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss