Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Kanal9 har dålig bild?

  1. #11
    De anlitade ett bemanningsföretag tidigare (har för mig att det var Manpower). Men tog sedan över all den personalen, så idag har de egen kundtjänst.

  2. #12
    Jasså, så de har egen kundtjänst idag. Men ändå så verkar inte den kundtjänsten veta mer än vad som står på comhem.se ibland verkar de inte ens veta vad som står där

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    templo jösses. Det låter som Comhem verkligen är som att spela på lotto.
    Det stämmer bra, antigen ska man bo längst ner eller i ett så nytt hus som möjligt där har de troligen installerat bättre grejer. Sånt tur har jag tyvär inte!


    :evil:
    VU+ Solo2

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Trist, alternativt kanske du kan köra på det analoga utbudet så du har svt1,svt2, tv3, tv4 och kanal 5 samt några till.

    Därefter skaffa parabol då får du bra bild på dom kanalerna i alla fall men du kanske inte vill eller kan sätta upp en (om man bor på fel sida av hyreshuset osv).

  5. #15
    Jag testade med en sån där antennkabel med ferritkärna på(heter 100 Hz kabel). Men den verkar inte få någon bra kontakt i uttagen, den billiga ClasOhlson kabeln är bättre. Kabel med ferritkärna kan dämpa brus och störningar litegrann, men jag märkte ingen större skillnad, blev sämre på TV6 som ligger på minicallfrekvensen eftersom de verkar bli något glapp i kontakten.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Trist, alternativt kanske du kan köra på det analoga utbudet så du har svt1,svt2, tv3, tv4 och kanal 5 samt några till.

    Därefter skaffa parabol då får du bra bild på dom kanalerna i alla fall men du kanske inte vill eller kan sätta upp en (om man bor på fel sida av hyreshuset osv).
    Det är som det är. Det värsta är att jag inte vågar köpa en stor TV p.g.a. detta
    men det ska jag troligen ändå göra i dagarna och skala upp bild via DVD.
    Antennförstärkare->Dreambox->DVD->Plasma.
    Hoppas bara att bilden inte blir sämmre. Blir den likadan

    Parabol tyvär inte tillåten. :cry:

    :wink:
    VU+ Solo2

  7. #17
    Det är skillnad på den riktiga Kanal9 och den som sänds ut på comhemkanalen. Via digitalboxen så finns ju Kanal9 på nr 70 och även på comheminfo nr 20. Och comheminfo varianten verkar vara mer komprimerad. Har frågat comhem om Kanal9 ska få någon egen plats i det analoga nätet, men de vet de inget om. Den s.k frivisningen på comheninfo gäller ju till 1 augusti sen så vet man ju inte, de kanske tar bort någon annan kanal istället och flyttar över Kanal9. Så har de gjort förut, med motiveringen att det är 6 rörliga kanaler plus 6 fasta(must carry).

  8. #18
    Just nu så är videon på Kanal 9 på plats nr 70 720x576 @ 3.2 Mbps och nr 20 544x576 @ 4.4 Mbps.

Liknande ämnen

  1. dålig bild med boxer
    Av swiftier i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-29, 07:14
  2. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss