Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Lcd tv fråga

  1. #1

    Lcd tv fråga

    Vad ska man köpa för nån Lcd tv:e?

    Kraven är att det ska vara full-hd + Hd-redy, 37 tum.

    Hittade två modeller som jag funderar på Sharp LC-37XD1E och Acer AT3705W

    Kommer att köra med Canal digials Hd box och en vanlig Strong 8700 för viasat.

    Kom gärna med tips om lcd tv 37 tum förutom dom jag nämner hära.

  2. #2
    ska du ha en som klarar full hd ska den klara 1080p , och även 1080i då canal digital sänder i det...

    Kan även va en fördel med låg responstid..
    vad pratar vi för budget?

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag skulle vänta med att skaffa LCD TV eller Plasma. Priserna lär vara samma som dom är nu om ett år, och då lär du kunna få 1080p apparater.

    Tror jag i alla fall, helt klart värt att vänta, även om det inte finns några sådana sändningar skadar det inte att ha en apparat som klarar hela hdtv standarden.

  4. #4
    Full HD på en 37"? Förhoppningsvis ska du inte sitta längre ifrån än ca 1.5m då, annars ger det ju lite eftersom du inte ser nån skillnad på 720p/1080p.

    Blir jag väl påhoppad.

  5. #5
    priset är inte det viktigaste för mej....bara den inte är onödigt dyr

    Upp till 25 får den kosta.

    Vill bara ha en 37 tummare måste få in den i rummet också....

  6. #6
    Är du bara ute efter 37" så är det nog Sharp's som gäller. Ifall 40" inte är totalt omöjligt föreslår jag Sony 40W2000 då den är snäppet vassare än Sharp's.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Jag skulle vänta med att skaffa LCD TV eller Plasma. Priserna lär vara samma som dom är nu om ett år, och då lär du kunna få 1080p apparater.

    Tror jag i alla fall, helt klart värt att vänta, även om det inte finns några sådana sändningar skadar det inte att ha en apparat som klarar hela hdtv standarden.
    Nu när platta skärmar har funnits ett tag så tror jag knappast att det är lönt att vänta, om man nu inte absolut vill vänta. Om ett år kommer det vara nästa grej som de vassaste skärmarna har - ska man vänta då också?

    Nä vill du ha en TV nu, slå till och njut.

    Själv tycker jag att bildkvalitetsskillnaden mellan de olika apparaterna idag bara har betydelse om de står bredvid varandra. När den väl står där i ensam majestät och inte går att jämföra med annat så kommer man vara nöjd oavsett. Däremot så skulle jag köpa en med digital mottagare samt även kanske full HD om jag tyckte de extra pengarna var värt det vid tillfället...

    Sedan så kommer man ju inte ifrån att man gärna jämför och läser recensioner och andras intryck till förbannelse när man ska göra ett sådant köp, men det är i varje fall i mitt fall p.g.a. att det är så jävla roligt!

  8. #8
    Amoi har en kanontv. Har en själv och är nöjd med möjligheter som att köra dator o se film o tv via datorn. Exempelvis tv serier genom vlc kan bli riktigt bra.
    http://www.smartson.se/test/tv/amoi-lc-37af1e.htm

  9. #9
    Jag valde själv en plasma. Den i överlag bättre bildkvaliteten fick överväga nackdelarna. Temporära inbränningar får man givetvis, men de syns endast mot svart bakgrund och försvinner oftast på max 30min. Så inget man störs av. Den lite lägre upplösningen är inte heller något man över huvudtaget märker om man inte går väldigt nära TVn, men där sitter man ju ändå inte.

    Svärtan på LCD är ju under all kritik, men det blir ju bättre och bättre. Men jag stör mig nått så otroligt på svärtan på min LCD monitor att jag vågade inte köpa en LCD. Hade jag haft 20 000:- hade jag köpt Sony 40W2000 helt klart, nu ville jag bara spendera 10 000:- så blev en 42" plasma.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Plasma är bättre än LCD alla gånger, men oftast dyrare.

    Båda tekniker är bra resp. dåliga. Det bästa är såklart SED TV vilket är som vanlig CRT TV fast ser ut som LCD TV.

    Produkterna har dock inte börjat massproduceras ännu och priset blir nog ganska dyrt. Men den slår lätt plasma och lcd.

    Sedan skrevs det ju om laser TV men jag har inte hört något mer om detta.

    Man får se vad som händer, själva har jag kvar min 100hz 32tums TV. Funkar bra tycker jag. Trevligt med plasma och LCD men dom TV apparaterna är för dyra för att jag ska köpa.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss