Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Telefunken modell

  1. #1

    Telefunken modell

    Hej

    Har fyndat? en telefunken på blocket söker nu manual vilket förmodligen skulle gå bättre om jag visste modellbeteckningen.

    Tv:n är förmodligen 26 tum, tjocktv, silverfärgad med perforerad metall på bägge sidorna om skärmen, ordet telefunken i en något mörkare grå färg under skärmen med upphöjda bokstäver, under ordet finns 2 infällda svarta knappar en rund och en stående rektangulär med rundade hörn. Programvals, volym+/-knapparna och startknappen är liggande silverfärgade rektangulära knappar.Tv:n har bara en scart. Tacksam för hjälp

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Finns det ingen skylt på baksidan med någon beteckning på?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    hittar skylt med beteckningen df 428e på baksidan hittar dock ingen manual på nätet vet inte om jag fått fram rätt modellbeteckning

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag hittar heller ingen manual på de uppgifterna tyvärr.
    Verkligen synd att du inte fick med fjärrkontrollen...

    Det finns två möjligheter men jag vet inte om någon av dem fungerar.
    1. Stega igenom alla kanalerna, har du tur så kommer den till A/V-läge på slutet. SCART-kontakten betecknas troligen A/V, så håll utkik om du ser något sådant på skärmen när du trycker på de knappar som finns.
    2. Om du har alla kablar isatta och startar upp TV:n först och sedan när TV:n kommit igång slår på digitalboxen så finns det en chans att TV:n automatiskt väljer SCART-ingången när den ser att den får signal där.

    Hjälper inget av detta så är du nog rökt utan fjärrkontroll tyvärr... :|
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Hittar avläget men det händer fortfarande ingenting när jag trycker på digitalboxens fjärr bara samma blåa skärm med den gula texten signal = 0. Är inte helt övertygad om att jag kopplat alla sladdar rätt.

    antenn- box -scart från box till dvd- scart från dvd till tv antennsladd mellan box och tv????? verkar detta rätt eller vilken scartutg på dvd skall användas till box respektive tv????

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Börja med att prova med SCART-kabeln direkt från digitalboxen till TV:n för att se om du kan få det att funka överhuvudtaget. Antennkabeln behöver du bara ansluta till digitalboxen när du testar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Köp av Dreambox, Modell?
    Av e_gon i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 15:33
  2. Vilken modell?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 23:40
  3. Funcard vilken modell
    Av mambooking i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 11:00
  4. Pace modell 45
    Av Fonzie i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 20:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss