Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trä-TV SWEDX, platt-TV med DVI-ingång

  1. #1

    Trä-TV SWEDX, platt-TV med DVI-ingång

    Hej, jag har fått till skänks en äldre stor LCD platt-TV av fabrikat SWEDX "trä-TV". Den har inte hdmi-ingång, men den har en DVI-ingång. På nätet har jag läst att DVI inte har ljudet med sig, men bilden har den. Nu kopplade jag in en Triax T-HD405 VA digitalmottagare med en hdmi-till-DVI-kabel och mycket riktigt en bild kom utan ljud. MEN.....
    Bilden var större än bildytan, en ickesvensk film med text sändes och högerkanten av TV-skärmen klippte mitt i texten! Dessutom var höjd-bredd inte samma skala utan runda motiv var liggande ellipser. Måste jag köra med scart-scart i alla fall?
    Jag har sökt på nätet men inte funnit någon som haft detta problem. Hoppas någon TV-duktig läser detta och kan svara mig!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Det borde funka, har inget att göra med vilken kontakt du har, kolla att du har både TV´n och Triaxen inställd på 16/9.
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  3. #3
    Javisst, det borde ju funka! När jag kopplar triaxen med hdmi-kabel till vår vanliga platt-TV funkar det. SWEDX-en är väl för gammal.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 14:37
  2. köpråd till platt-tv 10 - 15 tusen
    Av luc1fer i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 09:29
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 09:07
  4. Antenn-ingång på mottagare
    Av Kroknäsa i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 23:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss