Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Tyst HTPC - råd och tips!

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av elke Visa inlägg
    Skulle detta kanske va ett alt.
    http://www.tvix.co.kr/Eng/products/5100sh.aspx
    Den verkar helt klart prisvärd, men som Bowman säger så har den inte för mig rätt tuner (endast DVB-T verkar gå att köpa till). Intressant om det skulle komma ett DVB-S2-tillägg till den.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo Visa inlägg
    Klart jag kan göra det. Om du nu har ett så bra tips så tänkte jag att du satt inne med mer info än så bara.

    Efter lite sökning så tolkar jag det som att apple-TV inte klarar mina stenhårda krav.

    Ej HD - "H.264 är Apples egna videoformat som visserligen är väldigt bra men inte särskilt vanligt just nu. Apple TV kan spela upp H.264-video med en maxupplösning på 1280 x 720 pixlar. Tyvärr kan den bara strömma H.264-video med en maxstorlek på 4 gigabyte i max 5 megabit per sekund. Detta är inte ens tillräckligt för att strömma 720p HD-video som kräver 8 megabit per sekunds bandbredd.

    ISMA, Internet Streaming Media Alliance-kompatibel MPG4 är kortfattat strömmande MPG4-video som bland annat Apple och en rad andra stora företag godkänt och står bakom. MPG4-filerna har en maxupplösning på 720 x 432 och kan bara strömmas i 3 megabit per sekund. "

    Knappast TV-kort, vilket medför att den inte passar särskillt bra som CS-klient.

    Rätta mig gärna om jag har fel. Sjukt bra pris annars.
    Jaha, du hade sökt

    Jag har ingen direkt länk, utan själv så brukar jag surfa på eBay, och har man tur så hittar man de man vill ha. Men som sagt. aTVn klarar att spela upp HD (inkl. .avi .mkv) om du hackar den. De man gör med boxen är då att man lägger till codec för Quicktime player så att den har stöd för fler filformat. Det finns trevliga guide på hur du kan programmera USB-stickor och sedan boota upp aTVn så ska den vara "flashad" och klara HD. De tog ungefär 30 min för mig att flasha min box, f.o.m jag började läsa guden till att ja kunde spela upp HD.

    Jag (tror) att man kan spela upp TV mha en USB-tv-kort. Dock så vet jag inte hur bra de funkar med CS. Men om TVn inte är så viktig så är aTV helt överlägsen.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Snouser Visa inlägg
    Jaha, du hade sökt

    Jag har ingen direkt länk, utan själv så brukar jag surfa på eBay, och har man tur så hittar man de man vill ha. Men som sagt. aTVn klarar att spela upp HD (inkl. .avi .mkv) om du hackar den. De man gör med boxen är då att man lägger till codec för Quicktime player så att den har stöd för fler filformat. Det finns trevliga guide på hur du kan programmera USB-stickor och sedan boota upp aTVn så ska den vara "flashad" och klara HD. De tog ungefär 30 min för mig att flasha min box, f.o.m jag började läsa guden till att ja kunde spela upp HD.

    Jag (tror) att man kan spela upp TV mha en USB-tv-kort. Dock så vet jag inte hur bra de funkar med CS. Men om TVn inte är så viktig så är aTV helt överlägsen.
    Jag och framför allt billig. I mitt fall så tänkte jag att HTPC:n ska ersätta min Dreambox också vilket kanske denna troligtvis inte gör då...
    Färre burkar är mitt säljargument hemmavid!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger
    Har floppydtv en mpeg4 decoder inbyggd eller är det softvaru dekoder? Verkar nästan det eftersom den kräver dubbelt så mycket cpu för hd.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 11:10
  2. PCI DVB-S FTA HTPC
    Av giggelito i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 15:30
  3. DVB / Htpc
    Av sprawl i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 10:27
  4. tyst om lce & wce
    Av rottweiler i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-18, 07:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss