Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MythTV: Ändra kanal som frontend startar LiveTv på?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    MythTV: Ändra kanal som frontend startar LiveTv på?

    Vissa kanaler har inte sändning dygnet runt, exempelvis Comedy Central och Nickelodeon . MythTV kommer ihåg vilken kanal man senast tittade på. Dock får man i MythTV ett fel (kunde inte hitta hopprogramfil) om man startar LiveTV när det inte är någon sändning på den kanal som man tittade senast på. Grymt irriterande då det är omöjligt att byta kanal.

    Någon som har en lösning när man sitter på ett frontend som är skilt från backend?

    Min workaround är att öppna MythWeb och ändra i databasen i backend för det frontend som har problem. Fältet heter "DefaultChanid". Men så skall det ju inte vara.

  2. #2
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Jag har nog också gjort så. Man kan väl sätta den i mythtv-setup med har jag för mig...Har någon svt kanal som start då de alltid sänder
    Rust Never Sleeps

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Det finns ett ställe i backend där man kan sätta starting channel, i databasen heter den "DefaultTVChannel" som jag har satt till de svenska kanalerna. Dock så startar aldrig liveTV på dem utan det är den senaste valda kanalen som gäller, av någon anledning.

  4. #4
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    logga in med Phpmyadmin, sedan mythconverg, cardinput, startchan
    Rust Never Sleeps

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger

    Sv: MythTV: Ändra kanal som frontend startar LiveTv på?

    Japp, det är så jag gör, men det är alldeles för mycket att begära att familjen ska göra det :-)

    Detta ska ju bara fungera egentligen, man ska ju inte behöva vara hacker för att fixa det.

    En lösning vore kanske att programmera en knapp på fjärren som startar ett skript som löser problemet. Det jag är osäker på om det funkar eftersom frontend låser sig när detta sker för att sedan "baila out" med felet "kunde inte hitta hopprogramfil".
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

Liknande ämnen

  1. Airvideo,Livetv problem
    Av Rover i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 21:08
  2. VLC Frontend
    Av Last Man On Earth© i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 13:52
  3. vlc frontend bekymmer
    Av stefansmark i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 18:52
  4. TV4 startar ny kanal - TV400
    Av Noreply i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss