Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: HTPC för live tv

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Kör mediaportal i vardagsrummet. Fördelen med windows är ju att saker och ting oftast fungerar "out of the box" så att säga. Dock krävs det mer av hårdvaran i datorn. Då det slukar mer resurser.

    I sovrummet kör jag en äldre burk, där windows och mediaportal var slött som fasen. Så där bytte jag till openelec, som flyter på kanonfint. Dock så är det en del trassel, speciellt med det trådlösa nätverket. Annars fungerade tv-kort, fjärrkontroll och allt sånt, direkt med openelec.

    Jag kör med ett Terratec och ett Hauppauge tv kort, och av dom två så har terratec kortet fungerat bäst.
    Satsa på passivkylning i den mån det går, och behöver du fläktar så välj dom med omsorg. Så att du får en tyst maskin.

  2. #12
    Hej!
    Nu har jag skaffat mig prylar till en HTPC, har instalerat openelec. Är total nybörjare när det gäller linux och HTPC. Nu funderar jag på om det finns någon guide till hur man får igång tvheadend? Har försökt söka men hittar inget vettigt. Har instalerat det via addons i XBMC egna interface. Vad gör jag sen då för at koppla upp till servern?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Gå till ipadress:9981 och konfa upp Tvheadend med webbläsaren på valfri dator

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    vad köpte du för tv kort ? har du satt upp oscam ? har du köpt en kortläsare ?

  5. #15
    Har fortfarande inte fått ordning på allt än, håller just nu på att bök med Mediaportal och Hauppauge 5500. Får inte att diseqc att fungera med mitt system. Har provat både 1.0 och 2.0. Jag kan göra kanalsökning och hittar kanaler på båda. Men när jag ska titta på kanaler får jag bara No signal detected. Har provat Sipmel a/b Level 1AA/AB osv får inget att fungera bra. Med Diesqc 2.0 kan jag se på thor, men får inte till astra. Någon som vet vad det kan beropå?

  6. #16
    Man kan väl inte gå in på ipadressen:9981 efter man installerat TVheadend som addon klient på XBMC? Måste han inte lägga upp TVHeadend på servern/HTPCn?

  7. #17
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    openelec har TVheadend som addon, bara att aktivera och confa
    Rust Never Sleeps

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    openelec har TVheadend som addon, bara att aktivera och confa
    Menar du i XBMC programet som den bootar till, där i Addons > Disabled add-on > PVR Clients > TVheadend HTSP Client? om man aktiverar den så måste man konfigurera den mot en server. Samt den servern är inte i Openelec? eller i XBMC? eller man kanske kan aktivera den genom någonslags command på SSH?

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Antingen kör du tvheadend som backend på valfri linux maskin eller kör bara openelec på htpc och installerar tvheadend som backend. Finns under service addons. Sen får du aktivera tvheadend pvr klient under avaktiverade pvr klienter i xbmc. Givetvis måste backend konfas upp först.

Liknande ämnen

  1. MTV Live HD + VH1
    Av roxby i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 19:40
  2. Live cam!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 17:58
  3. TV3 live
    Av mirve i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-10, 19:09
  4. BB Live PÅ cd
    Av bob_dole18 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 06:32
  5. Bb Live
    Av fidde7777 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 19:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss