Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: MythTv rockar så till den stora grad att jag har slagit på stort!

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Jag tordde att det var ringbufferten och inte sasc som segande ner det hela
    Intressant tanke. Om man då skulle minska ringbufferten från 9400kB (om jag minns rätt) till t e x 5000kB skulle det då gå fortare att byta kanal? Ska prova.
    Det enda problem jag har med Myth just nu är att livetv ibland, speciellt om man byter från en HD kanal till en annan är att det misslyckas och rutan med texten "Kan inte läsa de första 2048 bytes" visas.
    Då får man snällt starta livetv igen och byta igen till den önskade kanalen och då går det.
    Jag använder dock inte sasc-ng utan ffdecsawrapper. http://www.lursen.org/wiki/FFdecsawr..._Debian/Ubuntu

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Undrar detsamma som föregående talare?

    Fungerar MythTV med firedtv-c och floppydtv-c?
    Japp, det funkar fint.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av gmork Visa inlägg
    Jag använder dock inte sasc-ng utan ffdecsawrapper. http://www.lursen.org/wiki/FFdecsawr..._Debian/Ubuntu
    Jag har kört sasc-ng länge nu, "steady as a rock". Hur är det med ffdecswrapper? Funkar den bra? Går det att spela in fler än en kanal på samma transponder? Det är det enda jag inte fått till med sasc-ng.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    ffdecswrapper fungerar alldeles utmärkt tillsammans med MythTv

    Att avkoda flera kanaler på samma transponder tror jag inte går, varken med sasc-ng eller ffdecswrapper. De är inte konstruerade för kunna göra det vad jag vet.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Erik-NA Visa inlägg
    MythTv är så pass stort och omfattande att det ALLTID finns något man kan pilla på och förbättra.
    Har bytt till FFdecsawrapper, vilket har inneburit att backend startar utan problem vid boot. När jag körde med sasc-ng var jag tvingad, i min installation, att starta om sasc-ng och mythbackend efter boot.

    På mitt backend kör jag tre virtuella instanser mha KVM (brandvägg, en dmz och en till). Använde tidigare ett webbgränssnitt för att administrera KVM som heter convirtue (convirt). Fick aldrig till det så att convirt autostartade mina virtuella instanser automatiskt i samband med att hosten bootar. Hart nu bytt till virsh och ovanpå det kör jag virt-manager och nu äntligen funkar allting med automatik när hosten bootar.

    Har inga prestandaproblem på backend med Intel Core i5 och 16GB minne med två SSD (en systemdisk och en annan för alla virtuella instanser), en separat mekanisk hårddisk för MythTV och en Rocketraid RAID-5 array för lagring (NAS, etc). Kan lätt avkoda 4 kanaler samtidigt som jag kör handbrake på backend för att komprimera en blueray samtidigt som familjen surfar etc etc. Systemet skalar fantastiskt bra.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  6. #16
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Erik-NA, jo det är inte garanterat att kort med passiv kylning passar, man måste testa själv eller kolla på korten och mäta. Kylarna är ofta olika storlekar samt utformning, det enda som är spec. på är själva kortets storlek osv. Alltså typ "nvidia reference size" tror jag dom kallar det för.

    Jag har sett att det i alla fall finns "Asus GeForce GTX 670 2Gb DirectCU Mini" som passar i många lådor som är små. Sådant fanns inte förut men antagligen pga utveckling och komponentminskning som det numera går bra.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Jag tänkte jag skulle prova att ta bort mitt Nvidia-kort och prova med det på moderkortet inbyggda från Intel. Sist, för ett par månader sedan, fungerade det inte bra alls. Men utvecklingen av mythfrontend går ju framåt, så det fungerar kanske bättre idag?

    Troligen kommer jag bli besviken och backa tillbaka Nvidia, för det fungerar nog bäst?
    Har ett Nvidia-kort med kylfläkt vilket passar men det för ett för stort oljud. Ska i så fall sikta på fläktlöst, men måste kanske byta kylaren till en mindre pga platsbristen. För att kompensera detta ska jag sätta dit en tyst fläkt i själva lådan. Det är tanken i alla fall.
    Senast redigerad av Erik-NA den 2013-12-22 klockan 07:13. Anledning: Felstavningar och fel svenska...
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  8. #18
    Kanalbyten med mitt sundtek USB och tvheadend går super fort. Kör openelec och dvb-c
    RPI + Oscam

Liknande ämnen

  1. Koppla DM 500 HD till Netger Stora NAS
    Av sikt i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 19:20
  2. programmera stora fjärren till tv'n
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 21:23
  3. Ett STORT tack till PLI
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 21:52
  4. Ett stort tips till alla viasat-pirater
    Av Viaconakrypt i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 11:35
  5. [LÖST] Sagem rockar inte
    Av pellekahn i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-04, 21:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss