Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: ffdecsawrapper kontra sasc-ng

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Tackar nu fungerar det som det ska adapter0 adapter1 adapter2 adapter3 adapter4 adapter5. Har bara ett problem kvar är hela tiden tvungen att starta ffdecsawrapper manuellt.
    htpc@htpcdator:~$ sudo update-rc.d ffdecsawrapper defaults
    [sudo] password for htpc:
    System start/stop links for /etc/init.d/ffdecsawrapper already exist.

    Vad gör jag för fel?

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Du startar inte med kommandot "update-rc.d". Det kommandot är till för, att i detta fallet, lägga till länkar i startsekvensen så att ffdecsawrapper startar automatiskt vid uppstart av datorn. Beroende på vilken linuxdist du kör så är kommandot:
    • Senare versioner av Ubuntu och även en del andra: service ffdecsawrapper start
    • Övriga: /etc/init.d/ffdecsawrapper start
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PSGandalf Visa inlägg
    ffdecsawrapper är nog den hästen som man skall satsa på. Installation och dokumentation (har testat på Ubuntu) är mycket enklare.
    Utvecklingen är helt annorlunda mot opensasc-ng som var avstannad och ett riktigt lapptäcke.
    Var nyfiken gällande skillnanderna mellan ffdecsawrapper och opensasc-ng. Vid en snabb jämförelse i koden så verkar den skilja markant, i alla fall gällande namn på filer och filstruktur. Har inte jämfört själva koden. Men det finns en mapp som heter sc i ffdecsawrapper vilket tillsammans med annan information på Internet pekar på att ffdecsawrapper är fortsättningen på opensasc-ng?

    I MyhtTv är det ingen skillnad alls då MythTv visar en statisk signalnivå och samma värden för S/N (4,8?) efter kanalbyte med ffdecsawrapper. Kanalbyten tar även samma tid.

    Ska bli mycket intressant att se vart utvecklingen av ffdecsawrapper leder.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  4. #24
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Testade just mot kärna 3.11-2-amd64 (Debian) och nedladdad v4l och det verkar fungera. Fick iallafall lock när jag körde szap vilket inte fungerar om det är problem med modulerna...
    Rust Never Sleeps

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Erik-NA Visa inlägg
    Jag har haft lite mindre problem med stuttering på 1080i från Canal Digital ibland, det verkar faktiskt vara helt borta!? Måste dock prova under en längre tid för att få det bekräftat.
    Tror mig ha löst problemet med stuttering. Kom till slut fram till att det nog hade att göra med ring buffer size, då det endast uppstod på kanaler med 1080i.
    Har nu höjt ringbuffern från 18800 (k) till 37600 (k) . Tror och hoppas att problemet därmed är löst?

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk
    Senast redigerad av Erik-NA den 2013-12-29 klockan 19:00.
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Får inte viasat att fungera kanalsökningen och allt går bra men inget lås. Ser att när jag startar ffdecsawrapper loggar den in på både 0B00 och 090f. Men när jag startar en viasat kanal så försöker den inte logga in och därmed inget lås. Alla canal+ kanaler fungerar bra. Har lagt två newcamd rader i cardclient.conf.

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    222
    Tackad
    10 gånger
    Ffdecsawrapper är väl redan inloggad när du väljer kanal? Ffdecsawrapper loggar ju in när den startar. Frågar den inte efter koder när du bytt kanal? Kolla i oscam, eller vad du nu kör.

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk
    Backend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29, TBS6984 (quad DVB S2), FFdecsawrapper och OSCam med Phoeinx kortläsare.
    Frontend: Mythbuntu 16.04LTS med MythTv 0.29 på Asrock ION och olika hemmabyggen, alla med Nvidia grafikkort.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Kör CSP oscam. När Ffdecsawrapper startas loggar den in på båda via och Canal +. Sedan beroende på kanal skall den växla mellan. Kan det vara fel med lnb configen? Har bara använt ett kort sedan en switch 2 st lnb. Hittar ingenstans att ställa in Ā B som på andra program. Konstiga är att den hittar alla kanaler men ingen låsning på via.

  9. #29
    Jag slutade att använda Mythtv/OpenSascng för bra länge sedan och har kört tvheadend / xbmc sedan dess. De sista åren med en virtuell backend. Fick aldrig till Ffdecsawrapper i den virtuella miljön men testade för en vecka sedan att installera tre fyra kort i en fysisk maskin på Ubuntu 13.10 helt enligt http://www.lursen.org/wiki/FFdecsawr..._Debian/Ubuntu . Allt fungerade på en gång. Kör 3 kort på Mythtv backend och ett på tvheadend som jag använder för live tv enbart på grund av de snabba kanalväxlingarna. Kör lossless_cut på alla inspelningar som exporterar ut allt till ett share där xbmc och Plex hittar dem. Mythtv backenden med sin ruskiga kontroll på vad som spelats in osv har jag verkligen saknat. Har fixat en extern låda för pci kort som jag ev. skall testa att köra pci passthrough på via esxi och se om jag kan få till det med. Annars får det bli en extra burk permanent för mig.

  10. #30
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PSGandalf Visa inlägg
    Har fixat en extern låda för pci kort som jag ev. skall testa att köra pci passthrough på via esxi och se om jag kan få till det med. Annars får det bli en extra burk permanent för mig.
    Vad är detta för extern låda?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. programera dm 500 kontra DM 800
    Av zalmondorro i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-11, 14:38
  2. enigma kontra enigma2
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 18:54
  3. PAL kontra NTSC- PC-spel?
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 21:42
  4. Offset kontra fokal
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 18:35
  5. M2 kontra Titanium
    Av demonen i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 23:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss